ترامپ فعالیت «تیک تاک» در آمریکا را ممنوع می‌کند

کدخبر: 2358795

رئیس جمهوری آمریکا امروز دستور ممنوعیت فعالیت برنامه مشهور تیک تاک در این کشور را صادر خواهد کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه اعلام کرد که تا امروز (شنبه) فرمان اجرایی ممنوعیت فعالیت اپلیکیشن چینی تیک تاک در آمریکا را امضاء خواهد کرد تا بدین وسیله حداکثر فشار خود بر مالک این برنامه برای فروش آن را اعمال کند.

این اقدام ترامپ که به بهانه نگرانی های امنیتی از حفظ داده های شخصی کاربران این اپلیکیشن صورت گرفته فشار زیادی بر بایت دنس، شرکت چینی مالک این اپلیکیشن وارد خواهد کرد که به یکی از شرکتهای چینی موفق در زمینه اپلیکیشن های تجاری در دنیا تبدیل شده است.

اظهارات روز جمعه ترامپ پس از آن مطرح شد که مذاکرات میان کاخ سفید، بایت دنس و شرکت مایکروسافت، به عنوان خریدار احتمالی تیک تاک به بن بست رسید. طرفین موفق نشدند به توافقی دست یابند که به موجب آن نگرانی های آمریکا از فعالیت این شرکت در خاک این کشور پاسخ داده شود.

البته هنوز مشخص نیست که ترامپ با استفاده از کدام یک از اختیاراتش قصد ممنوعیت فعالیت برنامه تیک تاک را دارد که درحالی حاضر 80 میلیون کاربر آمریکایی ماهانه از آن استفاده می کنند. از سوی دیگر هنوز مشخص نیست که ممنوعیت فعالیت این برنامه در خاک آمریکا چه چالشهای قانونی برای دولت ترامپ به همراه خواهد داشت.

هفته گذشته کمیته سنای آمریکا در امور امنیت داخلی و دولتی طرحی را به تصویب رساندند که به موجب آن کارمندان فدرال از استفاده از برنامه تیک تاک در تجهیزات دولتی منع می شوند.

برخی از سرمایه گذاران مانند سکویا و جنرال آتلانتیک پیشنهادی 50 میلیارد دلاری مبنی بر انتقال اکثریت مالکیت تیک تاک را به مدیران بایت دنس ارائه کرده اند تا از این شرایط رهایی یابد اما مدیران این شرکت معتقدند ارزش اپلیکیشن تیک تاک بیشتر از مبلغ پیشنهادی است.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: