تشدید قحطی در یمن در سایه تجاوزات نظامی و کرونا

کدخبر: 2358785

یک روزنامه انگلیسی به تشدید قحطی و گرسنگی در یمن در سایه حملات ائتلاف متجاوز سعودی و گسترش بحران کرونا در این کشور پرداخت.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی نوشت که سال ۲۰۲۰ وخیم ترین سال از لحاظ قحطی برای یمنی ها در سایه تجاوزات ائتلاف سعودی به این کشور و بحران گسترش ویروس کرونا به شمار می رود.

در این گزارش آمده است: بیش از نیمی از ساکنان یمن به کمک های غذایی که از خارج، به این کشور ارسال می شد وابسته هستند و بعد از گسترش ویروس کرونا در یمن، اوضاع بسیار وخیم تر شده است.

به نوشته این گزارش، مسئولان نهادهای بین المللی که در خصوص قحطی فعالیت می کنند اعلام کرده اند که سال جاری میلادی برای یمنی ها از حیث تعداد کسانی که به کمک های غذایی نیاز دارند وخیم تر سال به شمار می رود.

بر اساس گزارش های سازمان ملل، نزدیک به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار کودک یمنی تا پایان سال جاری میلادی با قحطی دست و پنجه نرم خواهند کرد.

در این گزارش آمده است: ما شاهد کمبود بی سابقه کمک های غذایی در یمن هستیم. مسئولان سازمان ملل برنامه های غذایی خود را در یمن به دلیل کمبود بودجه تعطیل کرده اند.

بر اساس این گزارش، حملات جنگنده های ائتلاف سعودی، علاوه بر مناطق مسکونی یمن، زمین های کشاورزی این کشور را نیز هدف قرار گرفته است.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: