دستگیری ۲ جاسوس آمریکا در سوریه

کدخبر: 2358743

خبرنگار سانا از دستگیری دو جاسوس وابسته به ایالات متحده در سوریه خبر داد.

خبرنگار خبرگزاری سوریه (سانا) شب گذشته به نقل از یک منبع میدانی در منطقه تدمر گزارش داد که نیروهای سوریه طبق اطلاعات به‌دست آمده و نظارت مستمر بر محورهایی که احتمال نفوذ گروه های تروریستی وجود دارد٬ موفق به دستگیری دو عنصر تروریستی در جنوب منطقه «القریتین» در شرق استان حمص شدند.

به گزارش خبرنگار سانا، این دو تروریست اعتراف کردند که از پایگاه غیرقانونی اشغالگران آمریکایی در التنف نفوذ کرده بودند. آنها همچنین مجهز به سلاح و دوربین گوگل بوده‌اند.

تروریست‌های دستگیر شده به نام‌های «محمد الدخول» و «عبدالله حویان شلاش» اعتراف کردند که عضو گروه تروریستی «مغاویر الثوره» یعنی نیروهای تحت کنترل آمریکا در پایگاه التنف هستند.

طبق اعتراف این دو عنصر تروریستی٬ آنها بعد از دریافت آموزش‌های مربوطه٬ مجهز به سلاح و موتور و دوربین و تلفن همراه شده‌ و پس از آن به پایگاه آمریکا در التنف منتقل شدند.

آنها در ادامه اعتراف کردند که پس از دریافت مبلغی پول٬ چند نقشه به منظور یافتن محل حضور نیروهای ارتش سوریه به آنها داده شده است.

طبق اعترافات این دو عنصر تروریستی٬ آنها از پایگاه التنف و از راه منطقه «السبع» به منطقه «البصیری» نفوذ کرده‌ و سپس موفق شدند تا توانسته‌اند تا شهر القریتین پیشروی کنند.

این دو در ادامه همچنین اعتراف کردند که بعد از ورود به منطقه مذکور٬ شروع به تصویربرداری از محل حضور نیروهای ارتش سوریه و نیز تاسیسات اقتصادی کردند تا با همکاری عناصر گروه تروریستی داعش در چاه‌‌های نفت و گاز سوریه بمب‌گذاری و به مقرهای نظامی و نیز غیرنظامیان سوری حمله کنند.

پیش از این نیز ارتش سوریه در هفتم ماه جاری چند تروریست دیگر را به همین شیوه دستگیر کرده بود که طبق اعترافاتشان تحت نظارت مربیان آمریکایی آموزش دیده بودند.

حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی به شکل غیرقانونی و برخلاف قوانین بین المللی در منطقه التنف٬ پناهگاه امنی برای تروریست ها در این منطقه ایجاد کرده و با تجهیزات مختلف از آنها حمایت می‌کنند.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: