دیپلمات روس: خروج آمریکایی‌‌ها به نفع آلمان خواهد بود

کدخبر: 2358730

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت کاهش حضور نظامی آمریکا، تأثیر منفی بر وضعیت امنیتی آلمان نداشته و حتی از لحاظ سیاسی، برلین برنده این ماجرا خواهد بود.

"میخائیل اولیانوف" نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین معتقد است که خروج بخشی از نیروهای نظامی آمریکایی، وضعیت امنیتی آلمان راتحت تأثیر قرار نخواهد داد و احتمالاً از لحاظ سیاسی، این مسئله حتی به منزله پیروزی برای برلین تلقی خواهد شد.

این دیپلمات بلندپایه روس امروز (پنج شنبه) در صفحه توئیتر خود در این باره نوشت: «بعضی از ناظرین سیاسی، خروج 12 هزار نیروی نظامی آمریکایی از خاک آلمان را "مجازاتی "برای مقامات برلین تفسیر می کنند. چرا؟ به نظر من، آلمان در معرض هیچ تهدیدی قرار ندارد که این مسئله برایش خطری در پی داشته باشد. بنابراین، خروج نیروهای آمریکایی تاثیری بر وضعیت امنیتی این کشور نخواهد گذاشت. و باید گفت که احتمالاً آلمان حتی از لحاظ سیاسی برنده این ماجرا خواهد بود.»

اولیانوف افزود: «تصمیم دولت آمریکا برای توزیع مجدد استقرار نیروهایشان در خاک اروپا، فقط می تواند بر اوضاع اقتصادی در مناطقی که در نزدیکی پایگاه‌های نظامی آمریکایی قرار دارند تأثیر بگذارد.»

پیش از این "مارک اسپر" وزیر دفاع آمریکا از خروج 11 هزار و 900 نیروی نظامی آمریکایی از خاک آلمان خبر داد: 6 هزار و چهارصد نفر از آنها به خانه باز خواهند گشت و حدود 5 هزار و 600 نفر مجدداً به کشورهای ایتالیا و بلژیک اعزام خواهند شد. حداکثر 25 هزار سرباز آمریکایی در آلمان باقی خواهند ماند.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: