سید عباس موسوی:

آتش بس سه روزه از سوی طالبان اقدامی قابل تحسین است

کدخبر: 2358702

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از اعلام آتش بس سه روزه از سوی طالبان استقبال کرد و آن را گامی مثبت در مسیر دستیابی به صلح و ثبات در آن کشور خواند.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهپری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) با تبریک عید بزرگ قربان به خواهران و برادران مسلمان در افغانستان از اعلام آتش بس سه روزه از سوی طالبان استقبال کرده و آن را گامی مثبت در مسیر دستیابی به صلح و ثبات در آن کشور خواند.

سخنگوی وزارت امو خارجه افزود: امید می رود این اقدام طالبان به ایجاد فضای لازم برای مفاهمه کمک کرده و به زودی شاهد آغاز گفتگوهای بین الافغانی با محوریت دولت افغانستان و با مشارکت تمام گروههای سیاسی، به شمول طالبان، برای یافتن راه حلی مسالمت آمیز و رسیدن به توافقی مرضی الطرفین برای صلح بر مبنای قانون اساسی و ساختارهای مردم سالارانه در جمهوری اسلامی افغانستان باشیم.

موسوی در پایان بار دیگر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به پیشبرد گفتگوهای بین الافغانی بر اساس درخواست طرفهای درگیر را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش فارس، گروه طالبان اعلام کرد به مناسبت عید سعید قربان سه روز آتش‌بس برقرار می‌شود. ارگ ریاست جمهوری افغانستان از این تصمیم طالبان استقبال کرده است.

طالبان امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که به همه اعضای خود دستور داده که در سه روز عید قربان خود هیچ عملیاتی را علیه نیروهای امنیتی صورت ندهند.

بر اساس این بیانیه طالبان همچنین به اعضای خود دستور داده تا از ورود به مناطق تحت کنترل دولت افغانستان ممانعت کرده و اجازه ورود نیروهای امنیتی به مناطق تحت کنترل طالبان نیز داده نشود.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: