درخواست چین برای پایان جنگ یمن

کدخبر: 2358669

نماینده چین در سازمان ملل امروز (چهارشنبه) خواستار پایان دادن به اقدامات متجاوزانه در یمن و حل و فصل سیاسی بحران این کشور شد.

ژانگ جون، نماینده دائم این کشور در سازمان ملل گفت، وضعیت فعلی یمن مناسب نیست و جامعه بین الملل باید تلاش خود را برای حل و فصل سیاسی بحران این کشور بیشتر کند.

وی در شورای امنیت گفت، چین از تلاش ها برای حل بحران یمن از طریق برقراری آتش بس در سطح ملی، اقدامات اقتصادی و انسانی و مذاکرات سیاسی فراگیر حمایت می کند. طرف های درگیر باید خشونت را کنار گذاشته و وضعیت امنیتی را بهبود ببخشند.

جون ادامه داد، بین ماههای آوریل تا مه در شمال یمن آتش بس برقرار شد و این نشان می دهد تا زمانی که اراده سیاسی وجود داشته باشد برقراری آتش بس و توقف خشونت غیر ممکن نیست اما تشدید اقدامات خصمانه میان طرف های درگیر در شمال و جنوب یمن به ایجاد ناامنی منجر شد و چین بابت این مساله نگران است.

نماینده چین بار دیگر تاکید کرد، با راه حل نظامی هیچ مشکلی حل نمی شود تنها جنگ و رنج مردم طولانی خواهد شد. چین از همه طرف های ذیربط می خواهد به درخواست دبیرکل سازمان ملل و مارتین گریفیث، نماینده ویژه او در یمن پاسخ داده و فورا تمامی اقدامات متجاوزانه را کنار بگذارند.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: