فاجعه کرونا در تهران

حریرچی: منتظر فرمایش مقام معظم رهبری و مراجع برای عزاداری محرم باشید

کدخبر: 2358616

حریرچی گفت: فاجعه اصلی در تهران رخ داده است چرا که پایتخت در ردیف سوم آمار بالای مبتلایان و فوتی های کرونا قرار دارد.

ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت در خبر ۲۱ درباره وضعیت قرمز کرونا در تهران اظهار کرد:به دلیل مشاهده اثرات تغییر رفتار مردم در خصوص مرگ و میر بازه زمانی ۴ تا ۶ هفته و برای مشاهده کاهش موارد بستری به یک بازه زمانی ۳تا ۴ هفته ای احتیاج داریم.

استفاده از ماسک باید در کشور به ۸۰ الی ۹۵ درصد برسد

او افزود: در حال حاضر تنها تغییر رفتاری که از ۱۵ تیرماه تا به امروز در کشور مشاهده شده است استفاده بیش از حد از ماسک است، اما همچنان بیش از ۳۰ درصد افراد جامعه این موضوع را رعایت نمی‌کنند در حالی که آمار استفاده از ماسک باید در کشور به ۸۰ الی ۹۵ درصد برسد، خوشبختانه در کشور میزان تعطیلی، مهمانی، تجمعات و مراسم ترحیم کاهش یافته است.

حریرچی در پاسخ به این سوال که با توجه به دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک و پیشگیری مردم چرا آمار ها باید همچنان رو به افزایش باشد،گفت: از پانزدهم تیر ماه استفاده از ماسک در کشور اجباری شده و از این طرح حدود ۲۵ روز میگذرد ، امیدواریم از چند روز آینده در کشور شاهد کاهش آمار مبتلایان به کرونا باشیم.

تهران در ردیف سوم آمار بالای مبتلایان و فوتی ها

او در ادامه بیان کرد : اکثر استان ها نسبت به وضع گذشته که در رده‌های آبی و سفید جدول ارزیابی قرار داشتند به رنگ قرمز در آمده‌اند و این یعنی فاجعه ، البته فاجعه اصلی در تهران رخ داده است و تهران در ردیف سوم آمار بالای مبتلایان و فوتی ها قرار دارد و به رنگ ماه های اسفند و فروردین در آمده است، کل فوت روزانه ما در سراسر کشور هزار نفر است یعنی ما سالی ۳۸۰ هزار فوت داریم، ۲۳۵ یعنی نزدیک ۲۵ درصد و بیش از یک پنجم فوتی ها به دلیل کرونا است ، لذا افراد جامعه باید توجه داشته باشند این هشدار باش را جدی بگیرند و مراقب کودکان و جوانان و رفتارهای اجتماعی آنها نیز باشند.

اصل کلی در مراسم عزاداری محرم بر پیشگیری است

معاون کل وزارت بهداشت اظهار داشت: اصل کلی در مراسم عزاداری محرم بر پیشگیری است. طبق دستورات اسلامی نجات جان یک فرد از اوجب واجبات است بنابراین برای مراسم عزاداری محرم شرایط خاصی در کشور اعمال خواهد شد و بحث های خاصی در نظر گرفته خواهد گرفت،مشکل رعایت فاصله گذاری در تجمعات را داریم و اصلاً تجمع مانند سال های گذشته ممکن نیست؛ تصمیماتی در خصوص دسته ها گرفته شده است که تقریباً بیرون بودن آنها امکان نخواهد داشت.

منتظر فرمایش مقام معظم رهبری برای مراسم محرم باشیم

حریرچی گفت:تجمع در فضاهای بسته ممکن نخواهد بود.همچنین به افرادی که در این خصوص اظهار نظر می‌کنند توصیه می کنم که منتظر فرمایش مقام معظم رهبری و مراجع در این خصوص باشند و ببینند چه دستوری می دهند و این بزرگان چگونه مراسم می گیرند. زیرا همه ما خواهان یک مراسم معنوی مبتنی بر شعور و با حفظ جان تمام مسلمانان هستیم.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: