رزمایش نظامی ایران در خلیج‌فارس، نظامیان آمریکایی در پناهگاه

کدخبر: 2358613

خبرنگار سی ان ان در گزارشی اعلام کرد که به پرسنل دو پایگاه نظامی آمریکا در قطر و امارات متحده عربی گفته شد برای دقایقی پناه بگیرند.

یک خبرنگار سی‌ان‌ان در گزارشی اعلام کرد «پس از آنکه شاخص‌های اطلاعاتی نشان دادند که احتمال دارد یک فروند موشک ایرانی به پایگاه‌های آمریکا در العدید (قطر) و الظفره (امارات) اصابت کند، این دو پایگاه به حالت آماده باش درآمدند.

بنابر این گزارش، به پرسنل این دو پایگاه گفته شد که برای دقایقی پناه بگیرند.

اما در نهایت هیچ موشکی اصابت نکرد. مقامات آمریکایی می‌گویند که آنان تدابیری احتیاطی اتخاذ کردند.

منابع خبری روز سه‌شنبه گفته‌اند دو پایگاه آمریکا در منطقه در حالت آماده‌باش قرار گرفته و نیروهای آمریکایی و ائتلاف به پناهگاه منتقل شده‌اند.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» به نقل از مقام‌های دفاعی گزارش داد پس از آنکه شاخص‌های اطلاعاتی نشان دادند ایران اقدام به شلیک یک فروند موشک بالیستیک کرده دو پایگاه نیروی هوایی «برای مدت کوتاهی» در وضعیت آماده‌باش قرار گرفتند.

طبق این گزارش، به نیروهای پایگاه هوایی «العدید» در قطر و پایگاه هوایی «الظفره» در امارات متحده عربی دستور داده شده تا زمان شنیده شدن صدای وضعیت سفید پناه بگیرند.

سی‌ان‌ان گزارش داده از نیروهای این دو پایگاه خواسته شده وارد پناهگاه و یا ساختمان‌های با استحکام بالا شوند.

مقام‌های دفاعی آمریکا گفته‌اند اعلام وضعیت آماده‌باش اقدام احتیاطی بوده است. در نهایت هیچ موشکی به این منطقه نزدیک نشده است. این مقام‌ها می‌گویند در حال تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط در این خصوص هستند.

ساعتی قبل‌تر نیروی دریایی آمریکا به برگزاری مرحله نهایی رزمایش بزرگ دریایی و موشکی پیامبر اعظم (ص) واکنش نشان داده بود.

«ربکا رباریش»، سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما از رزمایش ایران و اقدام این کشور در حمله به ماکت یک شناور شبیه به یک ناو هواپیمابر غیرمتحرک آگاه هستیم.»

رباریش اضافه کرد: «ما همیشه این نوع رفتارهای غیرمسئولانه و بی‌ملاحظه ایران در مجاورت آبراه‌های شلوغ بین‌المللی را تحت نظر داریم.»

یک سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی بحرین هم روز دوشنبه به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته که قصد درگیری با ایران ندارد.

آسوشیتدپرس به نقل از این سخنگو که اشاره‌ای به نامش نشده نوشته است: «ما به توانایی نیروی دریایی [آمریکا] برای دفاع از خودمان در برابر تهدیدات دریایی اطمینان داریم.»

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: