مینو محرز: برگزاری نمایشگاه بازی با جان مردم است

کدخبر: 2358607

ستاد مقابله با کرونا در صورتی ممنوعیت برگزاری تمام تجمعات و رویدادهای نمایشگاهی در سطح کشور را به مدت یک هفته دیگر تمدید کرده که فعلا چند نمایشگاه در تهران برگزار شده و قرار است حداقل ۶۰ رویداد دیگر هم برگزار شود.

ستاد مقابله با کرونا در صورتی ممنوعیت برگزاری تمام تجمعات و رویدادهای نمایشگاهی در سطح کشور را به مدت یک هفته دیگر تمدید کرده که فعلا چند نمایشگاه در تهران برگزار شده و قرار است حداقل ۶۰ رویداد دیگر هم برگزار شود.

علیرضا زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران امروز و در تشریح آخرین تصمیمات در خصوص محدودیت های کرونایی در کشور با اشاره به شرایط سخت و شکننده شهر تهران به لحاظ شیوع کرونا تاکید کرد: تمامی تجمعات و برپایی نمایشگاه در تهران اقدامی پرمخاطره تلقی می‌شود. در این میان سوال بزرگی که پیش می‌آید این است که متولی تصمیم گیری نهایی در این خصوص کدام نهاد یا سازمان است؟ آیا می‌توان با دلایل یا بهانه‌های متععد نسبت به تصمیمات ستاد مقابله با کرونا بی‌تفاوت بود؟ سلامت و حفظ جان مردم در این روزها که شیوع ویروس کرونا گسترش یافته است در چه درجه‌ای از اهمیت قرار دارد؟

مینو محرز در گفتگویی با بیان اینکه ستاد مقابله با کرونا حرف اول در تمام تصمیم گیری‌های مرتبط با این ویروس را می‌زند، اظهارکرد: وقتی این ستاد با بررسی‌های علمی و پزشکی اقدام به اخذ تصمیمی در خصوص بیماری کرونا می‌کند دیگر هیچ ارگان، سازمان و نهاد و به طور کلی هیچ شخص دیگری حق دخالت و زیر پا گذاشتن این تصمیمات را ندارد.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه‌ها در شرایط کنونی بازی کردن با جان مردم است. اگر تجمعات به هر طریقی همچنان ادامه داشته باشد ایران نیز به سرنوشت امریکا در مهار این ویروس و آمار بالای مبتلایان و مرگ و میر دچار خواهد شد.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در ادامه برگزاری نمایشگاه در شرایط کنونی را تاسف بار اعلام کرد و گفت: کشور یک رئیس‌جمهوری و یک ستاد مقابله با کرونا دارد که تمام تصمیمات در خصوص موارد مربوط به بیماری کرونا در این ستاد، با در نظر گرفتن تمام مسائل علمی اخذ می‌شود.

محرز با بیان اینکه تمام ارگان‌ها در ستاد مقابله با کرونا نماینده دارند، گفت: تمام افراد جامعه باید به تصمیمات ستاد احترام بگذارند. موضوع برگزاری نمایشگاهی که این هفته در نمایشگاه تهران برگزار می‌شود را در جلسه بعداز ظهر با وزیر محترم بهداشت مطرح کرده و حتما دستور پیگیری های لازم را صادر خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از گسترش نیوز وی در پایان تاکید کرد: افرادی که بر خلاف تصمیمات ستاد مقابله با کرونا رفتار می‌کنند از افزایش قدرت بیماری اطلاع دقیقی ندارند. ویروس کرونا امروزه با سرعت بیشتری منتقل می‌شود لذا از برگزاری تمام نمایشگاه‌ها و تجمعات باید جلوگیری به عمل بیاید. در این میان باید به این نکته نیز توجه داشت که افراد برای بازدید از نمایشگاه‌ها قبل از هر موضوعی باید نسبت به سلامت خود و افراد جامعه حساس باشند و از حضور در رویدادها خودداری کنند.

نمایشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی حتما برگزار خواهد شد!

همچنین علی مرادی رئیس انجمن برگزار‌کنندگان نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران و برگزار‌کننده نماشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی نیز در گفتگویی ضمن اظهار بی‌اطلاعی در خصوص تصمیم اخیر ستاد مقابله با کرونا مبنی بر تمدید ممنوعیت برگزاری تجمعات و رویدادهای نمایشگاهی گفت: تا کنون هیچ نامه یا دستورالعملی مبنی بر لغو برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی مواد شوینده، بهداشتی و آرایشی به‌دست ما نرسیده است. درحال‌حاضر که دو روز تا برگزاری این نمایشگاه باقی مانده شرکت‌های غرفه ساز در حال تکمیل غرفه‌سازی این نمایشگاه هستند و طبق برنامه شاهد افتتاح این نمایشگاه در زمان مقرر خواهیم بود.

وی همچنین تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه‌ها با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی که توسط سایت نمایشگاهی تهران تدوین شده و به تصویب ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت نیز رسیده است برگزار خواهد شد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: