آلمان پیشنهاد ترامپ برای پیوستن روسیه به «گروه ۷» را رد کرد

کدخبر: 2358440

وزیر خارجه آلمان اعلام کرد که برلین پیشنهاد رئیس جمهور آمریکا برای دعوت از «ولادیمیر پوتین» برای شرکت در نشست گروه ۷ را رد کرده است.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان از رد پیشنهاد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای پیوستن روسیه به گروه ۷ از سوی برلین خبر داد.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، ترامپ ماه گذشته خواستار توسعه گروه ۷ و حضور دوباره ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در این گروه و تبدیل آن به گروه ۸ شده بود. روسیه در سال ۲۰۱۴ و به دنبال الحاق شبه جزیره کریمه به این کشور از گروه ۸ کنار گذاشته شد.

هایکو ماس به روزنامه «رینیشه پست» گفت، مادامیکه هیچ پیشرفت معناداری در حل بحران شبه جزیره کریمه و بحران در شرق اوکراین رخ ندهد، من هیچ شانسی برای بازگشت روسیه به گروه ۷ نمی‌بینم.

وی مدعی شد، روسیه خودش می‌تواند بهترین کمک کننده برای حضور دوباره در گروه ۷ باشد اگر به دنبال حل بحران اوکراین باشد.

وی با انتقاد از پیشنهادات ترامپ برای اضافه کردن روسیه و کشورهای دیگر به گروه ۷ افزود: گروه ۷ و گروه ۲۰ دو فرمت هماهنگ کننده مهم هستند. ما نیازی به گروه ۱۱ یا گروه ۱۲ یا بیشتر نداریم.

ماس در عین حال تاکید کرد که روابط با روسیه در حوزه‌های مختلف کمی پیچیده و دشوار است. اما ما میدانیم که برای حل بحرانهایی نظیر سوریه، لیبی و اوکراین به روسیه نیاز داریم.

نشست آتی گروه ۷ قرار است به میزبانی آمریکا برگزار شود.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: