بنیاد مستضعفان بانک ندارد ولی مالک ۶۵ درصد از بانک سینا است

کدخبر: 2358433

طبق آخرین گزارش‌های صورت مالی بانک سینا، نزدیک به ۶۵ درصد از مالکیت بانک سینا در اختیار بنیاد مستضعفان قرار دارد و طبق اطلاعات صورت مالی منتهی به پایان سال ۱۳۹۸ از کل تسهیلات پرداختی بانکی که عمده مالکیت آن در اختیار بنیاد مستضعفان است، فقط ۱/۷ درصد آن قرض‌الحسنه است.

پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان چندی پیش در اظهاراتی گفته بود «اگر چه یکی از نیازهای اساسی مردم دریافت وام قرض‌الحسنه است اما بانک‌ها چنین وام‌هایی پرداخت نمی‌کنند و مردم گرفتار سود بالای وام‌ها شده‌اند. می‌خواهیم بانک قرض‌الحسنه تاسیس کنیم، بانک مرکزی مجوز نمی‌دهد، اگر در روزهای کرونایی بانک داشتیم، به مردم وام قرض الحسنه می‌دادیم».

این اظهارات وی درحالی مطرح شده که اولا طبق آخرین گزارش‌های صورت مالی بانک سینا، نزدیک به ۶۵ درصد از مالکیت بانک سینا در اختیار بنیاد مستضفعان قرار دارد و ثانیا طبق اطلاعات صورت مالی منتهی به پایان سال ۱۳۹۸ از کل مانده ۱۵ هزار و ۹۵۳ میلیارد تومانی این بانک، حدود ۲۶۸ میلیارد و ۵۱۵ میلیون تومان آن مربوط به مانده تسهیلات قرض‌الحسنه بوده است. به عبارتی دیگر از کل تسهیلات پرداختی بانکی که عمده مالکیت آن در اختیار بنیاد مسضعفان است، فقط ۱/۷ درصد آن قرض‌الحسنه است.

«نود اقتصادی»

ارسال نظر: