بزک دموکرات‌ها توسط سازندگی

ساده‌ لوحان سیاسی و سگ زردی که برادر شغال است

کدخبر: 2358403

روزنامه اصلاح طلب سازندگی که پیش تر نیز سابقه حمایت علنی از دموکرات های آمریکا را در کارنامه داشته، این بار نیز در شماره امروز خود به گونه ای عکسی انتخاباتی از جو بایدن منتشر کرد که گویی ارگان حزب دموکرات آمریکا در ایران است.

روزنامه سازندگی ارگان رسمی حزب کارگزاران در صفحه اول امروز خود با درج عکس بزرگی از «جو بایدن» کاندیدای حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور، از قول حزب متبوع بایدن قول داده است در صورت پیروزی در انتخابات، در مواجه با ایران از سیاست «بازگشت به برجام و عبور از براندازی» استفاده خواهد کرد.

تیتر بزرگ روزنامه سازندگی اینطور القا می‌کند که در صورت روی کار آمدن جو بایدن در آمریکا و بازگشت این کشور به برجام و طبعاً بازگشت تحریم ها به وضعیت پیش از خروج این کشور از برجام، بسیاری از مشکلات اقتصادی فعلی مرتفع خواهد شد.

در واقع به اعتقاد روزنامه سازندگی، در صورت پیروزی دموکرات‌ها، نه تنها دیگر شاهد امتداد سیاست‌های خصمانه امریکا (نظیر آنچه ترامپ انجام می‌دهد) نخواهیم بود، بلکه گشایش هایی نیز در این مسیر صورت خواهد گرفت که از جمله آنها کنار گذاشته شدن رویکرد براندازانه در قبال نظام جمهوری اسلامی ایران است.

این در حالیست که در پیش نویس سند 80 صفحه ای سیاست حزب دموکرات آمریکا برای سال 2020 که اخیرا رونمایی کردند، 7 مرتبه به ایران اشاره شده است و در بخشی از این سند، دموکرات ها ضمن انتقاد از خروج ترامپ از برجام، مدعی شده‌اند که خروج یکجانبه آمریکا از برجام این کشور را از متحدانش جدا کرده و بار دیگر ایران را در مسیر ساخت سلاح هسته‌ای قرار داده است.

اصلاح‌طلبان و طیف غربگرای داخلی در حالی به سیاست های دموکرات‌های آمریکا دل بستند که یک نگاه اجمالی به کارنامه آنها در گذشته نشان می‌دهد این دو حزب در آمریکا بر سر هرچه با هم اختلاف داشته باشند، در قبال ایران یک سیاست را دنبال می‌کنند و آن ایجاد فشار حداکثری با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی است.

در دولت اوباما بارها شاهد نقض عهد آمریکایی‌ها در قبال برجام بودیم و حتی رئیس جمهور دموکرات آمریکا در آذرماه سال 92، بعد از انعقاد توافق مقدماتی ژنو به صراحت اعلام کرد که اگر می‌توانستیم همه پیچ ومهره‌های هسته‌ای ایران را باز می‌کردیم!

درج عکس‌های بزرگ با تیترهای درشت و مثبت از دموکرات‌های آمریکا در صفحه اول روزنامه‌ای مثل سازندگی البته موضوع جدیدی نیست. این روزنامه پیش از این هم با تیترهایی نظیر «توطئه در کاخ سفید»، «بازگشت تیم بایدن-اوباما»، «لیبرالیسم علیه پوپولیسم»، «حریف ترامپ می‌آید» و «بازگشت اوباما» خط امید به بخشی از حاکمیت آمریکا (حزب دموکرات) را تکرار کرده است.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: