تحلیل‌گر عراقی: ریاض برای گشایش روابط با بغداد چشم به انتخابات آمریکا دارد

کدخبر: 2358323

تحلیل‌گر سیاسی مستقل عراق گفت که ریاض برای گشایش در روابط با بغداد امروز و فردا می‌کند و در انتظار نتایج انتخابات آمریکا است.

«محمد العکیلی» تحلیل‌گر سیاسی مستقل عراقی می‌گوید: عراق از سیاست کشورهای عربی به دلیل حمایت‌شان از تروریسم آسیب دیده است. منطقه اکنون در شرایط پیچیده‌ای قرار دارد و عراق قلب تپنده آن است. برخی کشورها در توسعه و تقویت روابطشان با عراق دیر کردند و عراق از سیاست این کشورها طی حمایتشان از تروریسم آسیب دید.

وی که از شخصیت‌های سیاسی مستقل عراق به شمار می‌رود، در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه «العهد» افزود: می توان به عراق در روند ایجاد توازن در منطقه اعتماد کرد.

این تحلیل‌گر عراقی افزود: عربستان در گشایش روابطش با عراق امروز و فردا می‌کند و منتظر نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است. اما در نهایت مجبور است که در پرونده‌های انرژی و تجارت به دلیل متغیرهای منطقه، از عراق حمایت کند. «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق در سفر به واشنگتن درباره توافق راهبردی و تحولات منطقه با مقامات آمریکایی، رایزنی خواهد کرد.

نخست‌وزیر عراق قرار بود دوشنبه هفته پیش در رأس هیأتی سیاسی به ریاض سفر کند اما مقامات سعودی به بهانه انتقال شاه سعودی به بیمارستان این سفر را لغو کردند و به این ترتیب الکاظمی در نخستین سفر رسمی خود به منطقه، روز سه‌شنبه به ایران سفر کرد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: