الکاظمی به ارتش عراق ماموریتی جدید داد

کدخبر: 2358322

نخست‌وزیر عراق به ارتش این کشور دستور داد تا حفاظت از ۱۴ گذرگاه دریایی و زمینی را با تمامی اختیارات بر عهده بگیرد.

مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق دستور داد تا ارتش این کشور حفاظت از ۱۴ گذرگاه دریایی و زمینی را بر عهده بگیرد و به همین منظور اختیارات تام برای مقابله با هر گونه تجاوز و تخطی از قانون به ارتش داده شده است.

در همین راستا، فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: طبق دستورات مصطفی الکاظمی مبنی بر به دست گرفتن کنترل همه گذرگاه‌های مرزی، اعمال قانون در آن، مبارزه با هر گونه تخطی از قانون و فساد و هدر دادن اموال عمومی توسط نیروهای نظامی عراق، ستاد فرماندهی عملیات مشترک عراق، نیروهای امنیتی عراق را در همه گذرگاه‌های مرزی مستقر کرد.

در این بیانیه آمده است: تعداد نیروهای امنیتی حاضر در هر گذرگاه مرزی بسته به ماهیت آن مرز تعیین شده و ماموریت حفاظت از همه گذرگاه‌های مرزی به ارتش عراق داده شده است. گذرگاه‌های دریایی شامل "ام قصر شمالی، جنوبی و مرکزی" و "خور الزبیر" و گذرگاه‌های زمینی شامل "شلمچه"، "بدره"، "منذریه"، "صفوان"، "القائم"، "طریبیل"، "الشیب"، "زرباطیه"، "ابو فلوس" و "عرعر" می‌شود.

فرماندهی عملیات مشترک عراق در ادامه تأکید کرد: طبق این دستور، ۱۰ گذرگاه زمینی و چهار گذرگاه دریایی و گمرگ‌های آن تحت کنترل و حفاظت کامل ارتش عراق قرار دارند و ارتش اختیار تام دارند تا در صورت هرگونه تخطی از قانون از سوی هر طرفی مقابله کنند.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: