فروش در بازار لوازم خانگی ۴۰ درصد کاهش یافته است

کدخبر: 2358274

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: با افزایش قیمت‌ها حداقل ۴۰ درصد تقاضا در بازار لوازم خانگی با کاهش مواجه شده است.

اکبر پازوکی افزود: با توجه به افزایش قیمت در بازار لوازم خانگی قدرت خرید کاهش یافته و تقاضا کم شده است.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی افزود: در واحدهای صنفی کالا موجود است، اما به دلیل قیمت‌های بالا خریدار کمتر مراجعه می‌کند.وی گفت: با توجه به ممنوعیت واردات، باید با تولید داخل جایگزین شود و اگر این کار صورت نگیرد به ناچار واحدها از جای دیگر کالای خود را تامین می‌کنند.

پازوکی بیان کرد: اگر تولید کافی و رقابت وجود داشته باشد هم قیمت کاهش می‌یابد و هم همانند دو سال قبل، شرکت‌ها با طرح‌های مختلف کالا را ارائه می‌کنند.رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تصریح کرد: دو سال قبل با سرمایه ۵۰ میلیون تومانی یک فروشگاه ۳۰ متری لوازم خانگی پر از کالا می‌شد، اما اکنون این مبلغ به یک میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: قیمت ماشین لباسشویی داخلی به ۱۰ میلیون رسیده و هیچ فردی درباره این افزایش از تولیدکنندگان سئوال نمی‌کند. پازوکی افزود: با افزایش قیمت‌ها حداقل ۴۰ درصد تقاضا در بازار لوازم خانگی با کاهش مواجه شده است.رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به شناسه دار کردن کالای لوازم خانگی گفت: در حال حاضر هیچ کالای داخلی بدون شناسه تولید نمی‌شود و با راه اندازی سامانه گارانتی نیز خریداران اطمینان خاطر بهتری برای خرید پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: از ابتدا شهریورماه هیچ واحد صنفی نمی‌تواند کالای بدون شناسه عرضه کند.

«خبرگزاری میزان»

ارسال نظر: