ظریف: آمریکا یک دولت یاغی و قانون‌شکن است

کدخبر: 2358187

وزیر خارجه ایران در گفتگو با خبرگزاری روسی اسپوتنیک، با انتقاد از سیاست خارجی آمریکا، دولت این کشور را یک دولت یاغی و قانون‌شکن عنوان کرد.

«محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران در گفتگو با خبرگزاری روسی اسپوتنیک، با انتقاد از سیاست خارجی آمریکا، دولت این کشور یک دولت یاغی و قانون‌شکن عنوان کرد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین با اشاره به نفوذ آمریکا بر نظام بانکداری بین المللی، گفت: جامعه جهانی در حال اندیشیدن در این باره است که آیا به رسمیت شناختن سلطه آمریکا بر نظام بانکی دنیا لازم است یا باید تغییر پیدا کند و در این ارتباط شاهد اقداماتی هستیم.

ظریف در ادامه درباره روابط با عربستان سعودی تاکید کرد که آماده همکاری با عربستان سعودی هستیم، اگرچه مسئولان عربستان سعودی هدفشان بیشتر راه‌اندازی جنگ با همراهی آمریکا و منتفع شدن از آن هستند.

در ادامه این گفتگو مقام ارشد وزارت خارجه ایران گفت: در ماه‌های گذشته آمریکا نشان داده آماده نیست در جهت منافع عربستان سعودی وارد جنگ شود، پس بهتر است سعودی‌ها به جای تلاش‌ها برای همکاری با اسرائیل و آمریکا با کسانی که همیشه با آنها در منطقه هستند وارد گفت‌وگو شوند.

در ارتباط با تلاش‌های آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران در شورای امنیت، وزیر خارجه ایران گفت: همان‌طور که می‌دانید متحدان آمریکا هم این پروژه را خیلی خطرناک دانسته و آن را نپذیرفته‌اند. روسیه در یک نامه ۵ صفحه‌ای موضع خودش را در قبال این موضوع اعلام کرده است. ایالات متحده کشوری است که با خروج از برجام این توافق هسته‌ای را نقض کرد. آنها قطعنامه ۲۲۳۱ را نقض کردند. بنابراین آمریکا در جایگاهی نیست که درباره برجام حرف بزند. روسیه، ایران و چین در این خصوص موضع نزدیکی دارند.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: