آزمایش موفق مرحله دوم واکسن کرونا در چین

کدخبر: 2358184

محققان چینی اعلام کردند مرحله دوم آزمایش واکسن کووید ۱۹ را با موفقیت بر روی انسان آزمایش کرده اند.

چینی‌ها موفق شدند مرحله دوم آزمایش واکسن ویروس کرونا را با موفقیت انجام دهند.

یک تیم تحقیقاتی در چین پس از آزمایش موفقیت آمیز واکسن ویروس کرونا که بر روی ۵۰۰ نفر آزمایش شد، خود را برای انجام مرحله سوم این آزمایش آماده می‌کند.

محققان چینی که از چند موسسه مختلف تحقیقاتی به صورت مشترک در حال کار بر روی واکسن کرونا هستند، موفق شدند واکسنی را مورد آزمایش قرار دهند که به طور همزمان دو مدل ایمنی از طریق آنتی بادی (پادتن) و سلول‌های T به وجود می‌آورد.

مرحله دوم این آزمایش در ماه آوریل انجام شد و نتایج بررسی‌های بعدی نشان داد پاسخ ایمنی مناسب در بدن افراد ایجاد شده است. همچنین با توجه به موثر بودن واکسن، محققان خود را برای انجام مرحله سوم آزمایش آماده می‌کنند.

محققان در مرحله دوم به ۲۵۳ نفر مقدار قوی واکسن و ۱۲۹ نفر نیز مقدار ضعیف واکسن را تزریق کردند. همزمان به ۱۲۶ نفر نیز داروی مسکن داده شد. دانشمندان اعلام کردند پس از ۲۸ روز، ۹۵ درصد کسانی که مقدار قوی واکسن و ۹۱ درصد افرادی که مقدار ضعیف واکسن را دریافت کرده بودند پاسخ ایمنی مناسب در بدن نشان دادند. این پاسخ ایمنی شامل آنتی بادی و یا وجود سلول‌های T بود.

با این وجود، ۲۴ تن از کسانی که میزان قوی واکسن را دریافت کرده بودند واکنش شدید به این واکسن نشان دادند. در حالی که تنها یک نفر که میزان ضعیف واکسن را دریافت کرده بود دچار عوارض شد. همچنین محققان می‌گویند نمی‌توان درباره اثر بلند مدت این واکسن بر بدن و ایجاد مقاومت طولانی در مقابل کووید ۱۹ با قطعیت اظهار نظر کرد، زیرا ما تنها ۲۸ روز پس از آزمایش اقدام به اندازه گیری آنتی بادی‌ها و سلول‌های T کردیم.

محققان چینی اعلام کردند خود را برای مرحله سوم آزمایش این واکسن آماده می‌کنند، اما به طور همزمان درباره عوارض جانبی و نیز ایجاد مقاومت بلند مدت در برابر ویروس کرونا تحقیقات خود را ادامه خواهند داد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: