رویترز: چین پاسخ آمریکا را در ووهان می‌دهد

کدخبر: 2358178

خبرگزاری رویترز اعلام کرد چین در نظر دارد در پاسخ به آمریکا، کنسولگری آمریکا در ووهان را ببندد.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد چین در نظر دارد کنسولگری آمریکا در ووهان را در پاسخ به تصمیم واشنگتن در بستن کنسولگری چین در هیوستون، تعطیل کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد چین در حال بررسی بستن کنسولگری آمریکا در شهر ووهان چین است. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که واشنگتن از چین خواست تا کنسولگری اش را در شهر هیوستون ببندد.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد وزارت خارجه چین هنوز به درخواست این خبرگزاری برای واکنش به این خبر پاسخی نداده است؛ اما این وزارتخانه پیشتر در اظهاراتی مطبوعاتی از انتقام سخت از تصمیم آمریکا سخن گفته بود.

همچنین سفارت آمریکا در پکن نیز هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده است.

گفتنی است رسانه‌های خبری امروز اعلام کردند آمریکا از کنسولگری چین در هیوستن خواسته تا ظرف ۷۲ ساعت، آنجا را تعطیل کند.

وزارت خارجه چین نیز در واکنش به این اقدام آمریکا، با محکوم کردن آن تهدید کرد در صورتی که این کشور اشتباه خود را اصلاح نکند، با پاسخ پکن روبرو خواهد شد.

وزارت خارجه چین با محکومیت شدید این اقدام، از آمریکا خواست تا تصمیم خود برای بستن کنسولگری این کشور در هیوستون را لغو کند و گفت: واشنگتن به طور ناگهانی به ما اطلاع داد تا کنسولگری خود در تگزاس را تعطیل کنیم.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه چین تاکید کرد پکن اقدام دولت آمریکا را به شدت محکوم می‌کند و اقدامات تلافی جویانه را در پاسخ آن محتمل می‌داند.

چین در حال حاضر پنج کنسولگری در شهر‌های مختلف آمریکا از جمله نیویورک، شیکاگو و سان فرانسیسکو دارد و سفارت این کشور نیز در واشنگتن مستقر است.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: