انجام هر هفته یک پرواز به مقصد چین برای تجارت

کدخبر: 2358167

اسعدی سامانی گفت: به دلیل درخواست مسافران و انجام مراودات تجاری هر هفته یک پرواز به مقصد چین انجام می شود.

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه پروازهای امارات و دبی همچنان برقرار است گفت: کشور ترکیه به صورت ناگهانی اجازه پرواز به این کشور را متوقف کرد و متاسفانه با این تصمیم تمامی برنامه ریزی شرکت های هواپیمایی هم بهم ریخت.

او ادامه داد: پرواز ترکیه در این ایام هم محدودیت داشت و تنها مربوط به افرادی بود که دارای اقامت دائم و یا ویزای تحصیلی بودند اما به هر حال از این هفته کشور ترکیه پروازهای ایران و افغانستان را محدود کرد.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در ادامه تصریح کرد: تاکنون بسیاری از شرکت های هواپیمایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانسته بودند مبالغ بلیت ها را به مسافران بازگردانند تسویه حساب کرده اند و تنها یک ایرلاین باقی مانده است که آن هم به زودی تسویه حساب انجام می دهد.

سامانی با اشاره به اینکه آسمان ایران در امنیت کامل است و خوشبختانه وجود این امنیت را سازمان هواپیمایی کشور و شرکت فرودگاه ها تایید کرده است افزود: رایزنی ها در این بخش همواره برای افزایش تعداد پروازها وجود دارد.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه در تمامی دنیا این مشکل و کاهش تعداد پروازهای عبوری وجود دارد، افزود: تعداد پروازهای بین المللی به صورت کامل در بین تمامی کشورهای دنیا کاهش یافته است اما به دلیل جایگاه استراتژیکی که آسمان ایران دارد تمامی کارشناسان در تلاش هستند که این اقدام را انجام دهند.

سامانی اظهار کرد: با توجه به جایگاه استراتژیک آسمان ایران بین آسیای شرقی و اروپا با کاهش کرونا در جهان میزان پروازهای عبوری افزایش می یابد.

او افزود: با توجه به مراوداتی که با کشور چین وجود دارد و با توجه به درخواست مسافران و دانشجویان، سازمان هواپیمایی کشور مجوز انجام یک پرواز به مقصد گوانگجو چین را صادر کرد و در حال حاضر به دلیل درخواست مسافران و انجام مراودات های بازرگانی و تجاری این پروازها صورت می گیرد.

سامانی بیان کرد: تمامی پروتکل های بهداشتی در بخش های پروازی و هوایی به صورت کامل رعایت می شود و با توجه به آنکه هر سه دقیقه یک بار هوای داخل هواپیما ها تهویه می شود، بنابراین نیازی به رعایت فاصله گذاری اجتماعی نیست.

او گفت: هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بلیت های نداریم.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: