مراسم‌ عروسی و عزا دلیل افزایش فوتی‌های کرونا

کدخبر: 2358128

معاون کل وزارت بهداشت گفت: برگزاری مراسم‌ عروسی و عزا، عادی سازی شرایط و عادی پنداری شیوع بیماری باعث اوج گیری آمار مبتلایان و فوتی‌ها در کشور شده است.

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، در پاسخ به این پرسش که چرا آمار فوتی‌های مبتلا به کرونا همچنان رو به افزایش است گفت: این موضوع ناشی از آن است که در مقاطعی رعایت فاصله گذاری اجتماعی در سطح جامعه کاهش یافت و مردم با برگزاری مراسم‌های عروسی و و انجام سفرها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکردند از سوی دیگر دولت به دلیل نیازهای اقتصادی مجبور به بازگشایی اصناف و اماکن شد.

وی افزود: همانطور که بارها اظهار شده نتیجه آثار هر تغییر مثبت و منفی اجتماعی پس از چند روز یا چند هفته خود را نشان می‌دهد به طوری که پس از ۵ الی ۱۰ روز موارد سرپایی افزایش پیدا می‌کند، دو الی چهار هفته بعد شاهد افزایش موارد بستری هستیم و از سوی دیگر ۴ الی ۶ هفته بعد شاهد افزایش یا کاهش موارد مرگ هستیم.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا، عادی سازی شرایط و عادی پنداری شیوع بیماری که در مردم رخ داد باعث ایجاد این تغییرات شد گفت: امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و استفاده همگانی از ماسک شاهد کاهش آمار مبتلایان باشیم اگر ۹۵ درصد مردم هنگام ورود و خروج از منزل از ماسک استفاده کنند آمار مبتلایان به شدت کاهش خواهد یافت.

وی افزود: روند ارائه خدمت به بیماران مبتلا به کرونا نیز ادامه دارد و ظرفیت پذیرش بیمارستان‌ها نیز افزایش یافته است اما مهم‌ترین اصل برای مدیریت این بحران توجه مردم به نکات بهداشتی است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: