اشکنازی: موضوع الحاق کرانه باختری فعلا در دستور کار نیست

کدخبر: 2358120

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز سه شنبه گفت که با شروع موج دوم شیوع کرونا، موضوع الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی فعلا در دستور کار دولت این رژیم نیست.

این اظهارات گابی اشکنازی، وزیر خارجه اسرائیل پس از آن ایراد شد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل انتظار داشت برنامه اول الحاق خود را که همیشه درباره آن علناً صحبت کرده بود ، در تاریخ اول ژوئیه ارائه دهد اما نتوانست.

اشکنازی در مصاحبه با آحارونوت گفت که ما قبل از اول ژوئیه گفتیم این تاریخ(مقدس) مناسب نیست و آنچه مقدس است اسرائیل و امنیت آن است.

طرح صهیونیستی الحاق کرانه باختری قرار بود اول ژوئیه برگزار شود اما به خاطر اختلافات داخلی در اسرائیل و همچنین عدم دریافت چراغ سبزی از سوی آمریکا اجرای آن محقق نشد.

وزیر خارجه اسرائیل همچنین داد ارتش این رژیم مسئولیت مبارزه با ویروس کرونا را به عهده بگیرد و پیش بینی کرد طرف روزهای آتی تصمیماتی درباره انتقال مسئولیت های فلی وزارت بهداشت در عرصه مبارزه با کرونا به فرماندهی جبهه داخلی ارتش اسرائیل اتخاذ شود.

وی گفت: این ویروس بعید است تا یک سال دیگر ما را رها کند لذا نیاز به تغییراتی در اداره امور داریم و من به نتانیاهو می گویم که نیاز به انتقال مسئولیت مبارزه با کرونا به ارتش داریم.

هنوز دفتر نتانیاهو هیچ واکنشی به این اظهارت نداشته اما احتمالا نتانیاهو مانع اعطای اختیارات بیشتر به بنی گانتس وزیر جنگ و نخست وزیر تناوبی دولت اسرائیل در سایه ادامه اختلافات میان دو طرف درباره بودجه و طرح الحاق شود.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: