آخرین خبر از وضعیت جسمانی پادشاه سعودی

کدخبر: 2358102

سه منبع مطلع سعودی امروز (سه شنبه) به خبرگزاری رویترز گفتند که حال «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی در حال ثبات قرار گرفته و حال او نسبتا خوب است.

سه منبع مطلع سعودی امروز (سه شنبه) به خبرگزاری رویترز گفتند که حال «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی در حال ثبات قرار گرفته و حال او نسبتا خوب است.

دیوان پادشاهی سعودی روز دوشنبه (دیروز) از انتقال ملک سلمان (۸۴ ساله) به بیمارستان «ملک فیصل» برای انجام برخی آزمایش‌ها به دلیل التهاب در کیسه صفرا خبر داد و جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه نکرد.

یکی از سه منبع که از مقامات منطقه ریاض است، مدعی شد که با یکی از فرزندان پادشاه سعودی صحبت کرده و شنیده است که حال وی با ثبات است و جای نگرانی نیست.

یک مقام آگاه نیز شب گذشته و دیگری نیز امروز به رویترز گفته‌اند که حال پادشاه سعودی خوب است.

خبرگزاری رسمی سعودی (واس) نیز دیروز مدعی شد که ملک سلمان با رهبران کویت، بحرین و اردن به صورت تلفنی گفت‌وگو کرده است.

یک منبع دیپلماتیک سعودی نیز به رویترز گفت که محمد بن سلمان که روز دوشنبه از کاخ خود در شهر «نئوم» در ساحل دریای سرخ به ریاض بازگشته بود، نشست خود با هیأت عراقی را لغو کرد و همچنان در ریاض به سر می‌برد.

به نقل از مهر؛ به گزارش خبرگزاری مهر، تارنمای الخبر الیمنی با اشاره به بیانیه دربار پادشاهی عربستان درباره اینکه سلمان بن عبدالعزیز به بیمارستان منتقل شده، آورده است: این بیانیه نشان می‌دهد که ملک سلمان فوت کرده است.

این پایگاه خبری یمنی گزارش داد: دربار پادشاهی عربستان از انتقال ملک سلمان به بیمارستان تخصصی ملک فیصل برای انجام معاینات پزشکی خبر داده است؛ اما به ندرت اتفاق می‌افتد که دربار پادشاهی عربستان خبر بیماری یکی از پادشاهان را اعلام کند؛ مگر اینکه چند روز یا ظرف ماههای کوتاه، خبر فوت آن اعلام می‌شود و این همان دوره‌ای است که رایزنی‌ها برای جانشین پادشاه به طول می‌کشد.

تارنمای الخبر الیمنی می‌نویسد: اگر بخواهیم موارد مشابه آنرا یادآوری کنیم باید به انتقال فهد بن عبدالعزیز پادشاه وقت در ۲۳ ماه مه ۲۰۰۵ به بیمارستان ملک فیصل برای انجام معاینات پزشکی اشاره کنیم که این دو ماه و چند روز قبل از اعلام فوت وی در یکم اگوست ۲۰۰۵ بود. همچنین ملک عبدالله پادشاه وقت عربستان در ۳۱ دسامبر ۲۰۱۴ به مرکز پزشکی عبدالعزیز منتقل شد و ۲۳ روز پس از آن، خبر فوت وی اعلام شد.

این پایگاه خبری آورده است: به نظر می‌رسد که سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی فوت کرده و محمد بن سلمان که به دنبال تکیه زدن بر قدرت در عربستان است، آنگونه که رسانه‌های غربی می‌گویند با وجود سیاست سرکوب و ارعابی که به راه انداخته است با مخالفت‌های شدیدی در داخل آل سعود روبرو است.

این در حالی است که رسانه‌های غیر رسمی و کاربران شبکه‌های اجتماعی اخباری مبنی بر مرگ «ملک سلمان» پادشاه عربستان سعودی را منتشر کرده‌اند.

پایگاه اینترنتی «غزه پست» نوشت: برخی کاربران پایگاه‌های اجتماعی از مرگ ملک سلمان بن عبد العزیز، پادشاه سعودی در ۸۴ سالگی خبر دادند.

این در حالیست که رسانه‌های رسمی عربستان تا این لحظه این خبر را تأیید نکرده‌اند البته برخی سعودی‌ها فاش کردند مقامات این کشور برای جلوگیری از وقوع بحران غیرمترقبه در عربستان به ویژه در سایه همه‌گیری کرونا این خبر را مخفی کرده‌اند.

ملک سلمان روز گذشته (دوشنبه) برای انجام برخی معاینات به سبب التهاب حاد در کیسه صفرا در بیمارستان تخصصی ملک فیصل در ریاض بستری شده بود، اما جزئیاتی درباره وضعیت جسمانی او فاش نشد.

این در حالی است که مسئولان این کشور می‌گویند ملک سلمان همچنان در قید حیات است و تحت معاینات پزشکی قرار دارد.

نشریه دلیل الوطن در این باره نوشت: در ۲۴ ساعت گذشته، تعدادی از فعالان شبکه‌های اجتماعی خبر مرگ ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود را منتشر کردند، اما تا به این لحظه او در قید حیات و در بیمارستان تخصصی ملک فیصل تحت معاینات پزشکی است.

پایگاه خبری «أنباء الیوم» مصر نیز دیروز (دوشنبه) به نقل از «اسامه نقلی» سفیر عربستان در قاهره اعلام کرد که انتظار می‌رود مقامات سعودی وضعیت اضطراری اعلام کنند. این سفیر افزوده است که همه پروازهای دیپلماتیک به عربستان متوقف شده و نیروهایی از ارتش به ریاض اعزام شده اند.

پایگاه مذکور همچنین نوشت: سفیر عربستان گفته است که دربار پادشاهی عربستان در آماده باش کامل به سر می‌برد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: