محمود عباس: آماده مذاکره با رژیم صهیونیستی هستیم

کدخبر: 2358041

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد رام‌الله برای ادامه مذاکره با رژیم صهیونیستی آمادگی دارد.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد آماده ادامه مذاکرات «صلح» با رژیم صهیونیستی است.

بنا به گزارش الشرق الاوسط، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز دوشنبه در دیدار با وزیر خارجه مصر در رام الله برای از سرگیری مذاکرات با رژیم صهیونیستی اعلام آمادگی کرد. عباس همچنین از مصر خواست تا به فلسطین در جلوگیری از اجرای طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های تحت اشغال رژیم صهیونیستی کمک کند.

وزیر خارجه مصر نیز در این دیدار با تاکید بر مخالف کشورش با گسترش حاکمیت تل‌آویو بر کرانه باختری گفت قاهره در تلاش است تا مذاکراتی را در چارچوب دستیابی به راه حل دو کشور، منوط به وجود یک کشور فلسطینی مطابق با مرز‌های سال ۱۹۶۷ ادامه دهد.

تازه‌ترین موضوع مورد مناقشه میان فلسطین و رژیم صهیونیستی بحث گسترش حاکمیت غیرقانونی این رژیم بر بخش‌هایی از کرانه باختری است. در طرح شوم دونالد ترامپ موسوم به معامله قرن، بخش عمده‌ای از کرانه باختری به اشغال صهیونیست‌ها درخواهد آمد، همچنین قدس به عنوان «پایتخت» رژیم صهیونیستی شناخته شده است.

گروه‌های مقاومت نسبت به این طرح واکنش تندی نشان داده‌اند. تشکیلات خودگردان فلسطین هم تهدید کرده است از روزی که طرح الحاق کرانه باختری آغاز شود، دیگر به توافق‌های پیشین با رژیم صهیونیستی پایبند نخواهد بود.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: