به بهانه بیماری سلمان و در پوشش تبریک پرتاب ماهواره اماراتی

پیام‌های صریح صهیونیست‌ها در حمایت از امارات و آل سعود

کدخبر: 2358027

ابوظبی طی سال‌های زعامت بن زاید به صورت جدی در پی سازش و رابطه با رژیم اشغالگر قدس برآمده است. در ریاض نیز بن سلمان با الگوگیری از بن زاید، همین مسیر را طی می‌کند. جریان نزدیک به نتانیاهو و جناح افراطی رژیم صهیونیستی نیز با استقبال از این رویکرد ابوظبی و ریاض، تلاش می‌کند تا کارنامه عملکرد امارات را بسیار مثبت نشان داده و در ریاض نیز از بن سلمان تمام قد حمایت کند..

نسیم آنلاین : روز گذشته، دو متحد اصلی منطقه خلیج فارس اخبار کاملا متفاوتی را نقل کردند. در عربستان سعودی، خبر بستری شدن ملک سلمان پادشاه رژیم آل سعود به تیتر مهم اخبار تبدیل شد؛ اما در امارات، پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «امل» به مریخ پروپاگاندای گسترده رسانه‌ای را به دنبال داشت. در این میان، نوع رویکرد اسرائیلی‌ها قابل توجه است.

ابوظبی طی سال‌های زعامت بن زاید به صورت جدی در پی سازش و رابطه با رژیم اشغالگر قدس برآمده است. در ریاض نیز بن سلمان با الگوگیری از بن زاید، همین مسیر را طی می‌کند. جریان نزدیک به نتانیاهو و جناح افراطی رژیم صهیونیستی نیز با استقبال از این رویکرد ابوظبی و ریاض، تلاش می‌کند تا کارنامه عملکرد امارات را بسیار مثبت نشان داده و در ریاض نیز از بن سلمان تمام قد حمایت کند.

در همین راستا، پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره اماراتی به مریخ، یکی از مواردی بود که رسانه‌ها و چهره‌های صهیونیستی با مانور بر روی آن تلاش کردند دولت امارات را به عنوان یک دولت مترقی معرفی کنند! آن‌ها با مانور تبلیغاتی بر روی این خبر، طوری وانمود می‌کردند که گویا امارات به یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان از نظر تکنولوژی تبدیل شده است!

«لیور حایات»، سخنگوی وزارت امور خارجه اسرائیل در صفحه شخصی خود در توییتر به زبان عربی نوشت: «به دولت امارات بابت ارسال موفقیت آمیز ماهواره الأمل به سمت مریخ، تبریک می‌گویم. هم‌چنین موفقیت‌ها و دستاورزهای علمی و ملی که به دنبال آن تحصیلی می‌گردد شایسته تبریک و قدردانی است. ارسال ماهواره مسبار الأمل، الهام‌بخش پیام روشنی برای میلیون‌ها جوان در جهان عرب است. تبریک می‌گویم.»

صفحه توییتری «اسرائیل بالعربیة» وابسته به وزارت خارجه رژیم اشغالگر قدس نیز نوشت: «گرم‌ترین درودها برای امارات بابت موفقیت در پروژه مسبار الامل. این پروژه علاوه بر دستاوردهای علمی و ملی، الهام‌بخش و پیام‌آور صلح و دوستی برای میلیون‌ها جوان و احیا گرد دوران باشکوهی است که دانشمندان اعراب سهم بزرگی در اکتشافات و دانش بشری داشتند.»

صفحه توییتری «اسرائیل فی الخلیج» وابسته به وزارت خارجه اسرائیل که به صورت تخصصی بر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تمرکز دارد، نیز با انتشار ویدئویی از طرف صهیونیست‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی، به امارات تبریک گفت. در این فیلم، غیزنظامیان و اصطلاحا شهروندان به زبان‌های عبری، انگلیسی و عربی برای امارات آرزوی موفقیت کردند.

«شمعون اران» از خبرنگاران و تحلیلگران سرشناس صهیونیست که گفته می‌شود چندی قبل با هویت مجازی به دبی رفته بود، در این مورد نوشت: «باید به دولت امارات احترام ویژه‌ای گذاشت؛ آن‌ها نخستین مأموریت عربی را برای ارسال ماهواره به سیاره‌ای دیگر با موفقیت به پایان رساندند. بابت این موفقیت تاریخی، آن‌ها را ستایش می‌کنم. مأموریت این ماهواره بر این است که تصاویر جدیدی از سیاره سرخ‌رنگ مریخ طی سال آینده مریخ ارسال کند.»

این در حالی است که ماهواره مذکور با هزینه ۲۰۰ میلیون دلار در ژاپن طراحی و در همین کشور به فضا پرتاب شد. حتی در مراسم پرتاب آن نیز به جای استفاده از پرچم امارات، عباراتی به زبان ژاپنی بر روی ماهواره درج شده بود. در واقع تنها پول این پروژه از طرف امارات پرداخت شده است؛ اما ابوظبی آن را به نام «موفقیت تاریخی امارات» جا می‌زند!

ارسال نظر: