وزیر خارجه ارمنستان: جنگ حلال مشکلات نیست

کدخبر: 2358008

وزیر خارجه ارمنستان در مصاحبه با یک شبکه فرانسوی ضمن تاکید بر لزوم برقراری آتش بس در نقاط مرزی با آذربایجان گفت که جنگ راه برطرف کردن مشکلات نیست.

وزیر امور خارجه ارمنستان در گفت وگو با یک شبکه خبری فرانسوی گفت که ایروان برای جلوگیری از درگیریهای بیشتر متعهد به اجرای آتش بس است. او همچنین گفت جنگ راه حل رفع مشکلات نیست.

«زهراب منتساکانیان» وزیر خارجه ارمنستان در گفت وگو با «فرانس 24» جمهوری آذربایجان را به تلاش برای شعله ور کردن آتش نبرد با کشورش متهم کرد اما گفت که تلاش برای بی ثبات کردن ایروان به دلیل واکنش نظامی قاطع کشورش شکست خورده است.

منتساکانیان خاطرنشان کرد: «از حجم درگیریها طی چند روز گذشته به لطف وساطت روسیه ، فرانسه و آمریکا کاسته شده است. ارمنستان برای جلوگیری از درگیریهای بیشتر متعهد به اجرای آتش بس و ساز و کار نظارت است و بر این باور است که جنگ راه حل رفع مشکلات نیست.»

وزیر خارجه ارمنستان با ابراز نگرانی از حمایت ترکیه از جمهوری آذربایجان هشدار داد که نفوذ در قفقاز جنوبی مملو از خطر است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ارمنستان در خاتمه ضمن درخواست از جامعه بین المللی در کمک برای یافتن راه حل مسالمت آمیز، برگزاری نشست بین سران ارمنستان و جمهوری آذربایجان پس از موفقیتهای دیپلماتیک در رفع تنش را رد نکرد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز یکشنبه ارتش ارمنستان را به نقض مکرر آتش بس در خطوط مرزی متهم کرد. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که روز یکشنبه نیروهای ارمنستانی با استفاده از مسلسلهای کالیبر بزرگ و اسلحه‌های تک تیرانداز 70 بار آتش‌بس را در مناطق مختلف نقض کرده‌اند.

ریشه درگیریهای این دو کشور همسایه بر سر منطقه ناگورنو- قره باغ است. قره‌‌باغ، منطقه‌ای در همسایگی ایران در ناحیه شمالی واقع شده و اختلاف این دو کشور بر سر مسئله «ارضی» است و جمهوری آذربایجان و ارمنستان هرکدام این منطقه را جزئی از خاک خود می‌دانند. نبرد در این منطقه تاکنون صدها کشته و مجروح برجا گذاشته است. در تازه ترین درگیریها بین طرفین هر کشور مدعی برتری بر طرف دیگر است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: