نوری شاهرودی با عمان خداحافظی کرد

کدخبر: 2357994

معاون سیاسی وزارت خارجه عمان در دیدار خداحافظی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط نسبت به تقویت و گسترش هر چه بیشتر روابط دو کشور در آینده ابراز امیدواری کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا نوری شاهرودی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط در پایان ماموریتش در این سمت با شیخ خلیفه بن علی الحارثی معاون سیاسی وزارت خارجه عمان دیدار و خداحافظی کرد.

معاون سیاسی وزارت خارجه عمان در این دیدار ضمن اشاره به روابط بسیار خوب و راهبردی بین دو کشور در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی، از تلاش‌های سفیر و نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در مسقط در جهت تقویت روابط فیمابین تشکر و ابراز امیدواری کرد که در آینده روابط دو کشور دوست و همسایه هر چه بیشتر تقویت و گسترش یابد. سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار ضمن تشکر از دولت و ملت عمان در همکاری و همراهی با وی و سفارت جمهوری اسلامی ایران در جهت پیشبرد و تقویت روابط فیمابین به برخی از مهمترین اقدامات انجام شده در مدت سفارت خود اشاره کرد و گفت: هم اکنون این روابط در سطح بسیار خوبی قرار دارد و مقامات دو کشور در جهت تقویت هر چه بیشتر آن تلاش می کنند. در این دیدار همچنین دو طرف در خصوص آخرین تحولات روابط دو کشور و منطقه و تحولات بین‌المللی نیز بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش فارس، نوری شاهرودی اردیبهشت ۱۳۹۶ برای تصدی این سمت وارد مسقط شد.

نوری شاهرودی در سال ۱۳۶۱ به عنوان نماینده امام خمینی (ره) اولین مسئولیت اجرایی خود را در کویت آغاز کرد، پس از آن نخست به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ‌ایران در جماهیر عربی لیبی و سپس در کشور عربستان سعودی مشغول به کار شد. نوری شاهرودی همچنین به عنوان مشاور امور بین‌الملل ریاست قوه قضاییه، ریاست قوه مقننه و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز فعالیت کرده است.

علی نجفی خوشرودی قرار است به جای نوری شاهرودی عهده‌دار سفارت ایران در مسقط شود.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: