هوای گرم تا نیمه اول مرداد در کشور ماندگار است

کدخبر: 2357992

وظیفه گفت: طبق سنوات گذشته از نیمه دوم تیر تا نیمه اول مرداد بالاترین رنج دما را در کشور داریم.

احد وظیفه رئیس مرکز خشکسالی کشور درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای سال زراعی تاکنون میزان بارش نسبت به دوره بلندمدت، ۲۸ درصد حدود ۶۳ میلی متر رشد و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد کاهش داشته است.

رشد ۲۸ درصدی بارش نسبت به دوره بلندمدت

او با اشاره به اینکه ۱۲۸ درصد بارش یکسال زراعی تامین شده است، افزود: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی نه تنها بارش یکسال تامین شده است، بلکه ۲۸ درصد بیشتر از یکسال آبی بارش تامین شده است که با این وجود کمبودی از لحاظ بارش نداریم.

وظیفه با اشاره به اینکه استان هرمزگان ۱۴۵ درصد بیش از نرمال بارش دریافت کرده است، بیان کرد: این در حالی است که استان‌های چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه کمتر از نرمال بارندگی دریافت کردند.

رئیس مرکز خشکسالی با اشاره به اینکه بارش چندانی در فصل تابستان نداریم، بیان کرد: در فصل تابستان تنها در جنوب شرق و شهر‌های شمالی بارندگی داریم و میزان آن چندان نیست که بتواند کمبود بارش را نسبت به سال قبل جبران کند.

وظیفه با بیان اینکه بیشینه دما به طور متوسط در یک ماه اخیر نیم درجه بیش از نرمال بوده است، گفت: از ابتدای فصل تابستان کمتر از یک ماه می‌گذرد و نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند که در کل کشور دما نیم درجه بیش از نرمال بوده است.

رئیس مرکز خشکسالی در پایان از افزایش نسبی دما تا اواسط هفته در اکثر نقاط کشور خبر داد و گفت: طبق سنوات گذشته از نیمه دوم تیر تا نیمه اول مرداد بالاترین رنج دما را در کشور داریم.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: