العامری به حمله ترکیه به شمال عراق واکنش نشان داد

کدخبر: 2357986

ائتلاف فتح به ریاست هادی العامری با فاش کردن طرح خطرناک ترکیه در شمال عراق مشابه شمال سوریه، از آنکارا خواست که فورا نیروهایش را از خاک عراق خارج کند.

ائتلاف فتح به ریاست هادی العامری، امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای به حمله ترکیه به شمال عراق واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: ما با نگرانی شدید حمله گسترده ترکیه به شمال عراق را دنبال می کنیم و این حمله تحت هر بهانه ای که باشد، مردود است و توجیه بین المللی و حقوقی ندارد. این یورش با موارد قبلی آن از حیث عمق اراضی که نیروهای ترکیه وارد آن شده اند و مدت آن متفاوت است به طوری که عمق حمله به ۲۵ کیلومتر و حضور گسترده رسیده است و این گواه شرایط خطرناکی است که ترکیه به دنبال تحمیل سیاست امر واقع و تشکیل کمربندی امنیتی مشابه آنچه در شمال سوریه ایجاد کرده، است.

ائتلاف العامری اعلام کرد: ما ضمن هشدار درباره این طرح ترکیه از آنکارا می خواهیم که فورا از اراضی عراقی عقب نشینی کند و این اقدامات خصمانه را به نفع منافع دو کشور که پیوندهای تاریخی، دینی و برادری گسترده ای،علاوه بر روابط اقتصادی آنها را به هم گره زده است، نمی دانیم.

ائتلاف فتح بیان کرد: دولت عراق باید موضوع را به اتحادیه عرب و سازمان کنفرانس اسلامی و محافل بین المللی بکشاند و همه گروههای وطن پرست عراقی باید موضع واحدی در قبال حفظ حاکمیت عراق و پایان این تعدی ها اتخاذ کنند.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: