محمدجواد ظریف و فالح فیاض با هم دیدار کردند

کدخبر: 2357916

وزیر امور خارجه ایران و رئیس الحشد الشعبی عراق درباره مناسبات دوجانبه، پیگیری ترور سرداران مقاومت و تصمیم قانونی دولت، مردم و پارلمان عراق مبنی بر لزوم خروج نیروهای آمریکایی از این کشور گفت و گو کردند.

محمدجواد ظریف و فالح فیاض رئیس الحشد الشعبی عراق بعدازظهر امروز (یکشنبه) در بغداد دیدار و در خصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه، پیگیری ترور سرداران مقاومت حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس، تصمیم قانونی دولت، مردم و پارلمان عراق مبنی بر لزوم خروج نیروهای آمریکایی از این کشور و سایر موضوعات مورد علاقه گفتگو و رایزنی کردند.

وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عراقی و در رأس هیأتی امروز به بغداد سفر کرد، پیش از این با وزیر خارجه، نخست‌وزیر، رئیس جمهور، رئیس ائتلاف فتح و رئیس جریان حکمت ملی عراق و «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین قرار است در ادامه دیدارهایش با مقامات عراقی با محمد الحلبوسی رئیس پارلمان نیز دیدار و بعدازظهر امروز نیز به دعوت نیچروان بارزانی به اقلیم کردستان عراق سفر خواهد کرد.

محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین‌المللی، علیرضا عنایتی دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور و سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ظریف را در این سفر همراهی می‌کنند.

وزیر خارجه و هیأت همراه در بدو ورود به عراق با حضور در محل شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرده و فاتحه قرائت کردند.

سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه به همراه ابومهدی المهندس معاون حشدالشعبی و همراهانشان بامداد جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ در پی اقدام تروریستی رژیم آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: