۷۶ میلیون دلار از سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو در سنگال گم شد!

کدخبر: 2357909

طبق اطلاعات صورت مالی ایران‌خودرو، این شرکت درحال حاضر ۱۴۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از سنیران‌ا‌تو طلبکار است و با گذشت بیش از ۱۰ سال از زمان سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو در شرکت سنگالی، به نظر می‌رسد امیدی به وصول این مطالبه وجود ندارد.

در سال ۱۳۸۵ شرکتی به نام سنیران‌اتو با سرمایه‌گذاری ۶۰ درصدی ایران‌خودرو و مشارکت ۴۰ درصدی شرکای خارجی در سنگال تاسیس شد. گفته می‌شود این شرکت در سال ۱۳۹۰ به بهره‌برداری رسیده است.

طبق اطلاعات صورت مالی ایران‌خودرو، این شرکت در یک فقره نزدیک به ۱۱ میلیون دلار از بابت سهم خود در مشارکت پرداخت کرده و بار دیگر نیز نزدیک به ۶۵ میلیون دلار در زمان اجرای پروژه پرداخت کرده است. همچنین در سال ۱۳۹۲ نیز از بابت هزینه تامین مالی پروژه نیز نزدیک به ۶۶ میلیارد تومان به بدهکار شرکت سرمایه‌پذیر پرداخت کرده است.

بر این اساس طبق اطلاعات صورت مالی ایران‌خودرو، این شرکت درحال حاضر ۱۴۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از سنیران‌ا‌تو طلبکار است. این ارقام با نرخ ارز سال‌‌های گذشته محاسبه شده و اگر با نرخ فعلی بازار محاسبه شود، رقم مذکور به بیش از ۱۶۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

قابل ذکر است این ارقام هر ساله در صورت مالی شرکت درج می‌شود، با این حال با گذشت بیش از ۱۰ سال از زمان سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو در شرکت سنگالی، به نظر می‌رسد امیدی به وصول این مطالبه وجود ندارد.

«نود اقتصادی»

ارسال نظر: