ارزانی میوه در راه است

کدخبر: 2357908

دارایی نژاد گفت: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی و افزایش تولید میوه نسبت به مدت مشابه سال قبل، کمبودی در عرضه نداریم.

مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه میوه نداریم، اظهار کرد: با توجه به شرایط مساعد بارندگی، تولید میوه نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

او قیمت هر کیلو گیلاس تکدانه در میدان عمده فروشی را ۱۵ هزار تا ۲۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: نرخ هر کیلو زردآلو ۷ هزار تا ۳۰ هزار تومان، آلبالو ۱۰ هزار تا ۲۰ هزار تومان، هلو ۶ هزار تا ۱۰ هزار تومان، شلیل ۴ هزار تا ۱۰ هزار تومان، هندوانه یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان، طالبی ۳ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان و خربزه ۳ تا ۴ هزار تومان است.

گیلاس تکدانه ۱۵ هزار تا ۲۸ هزار تومان
زردآلو ۷ هزار تا ۳۰ هزار تومان
آلبالو ۱۰ هزار تا ۲۰ هزار تومان
هلو ۶ هزار تا ۱۰ هزار تومان
شلیل ۴ هزار تا ۱۰ هزار تومان
هندوانه یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان
طالبی ۳ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان
خربزه ۳ تا ۴ هزار تومان

دارایی نژاد از کاهش قیمت میوه در بازار خبر داد و گفت: با عرضه محصول از منطقه دشت مغان، آذربایجان، دماوند و ارومیه پیش بینی می‌شود که از ابتدای مرداد قیمت تمامی محصولات ۱۰ درصد کاهش یابد.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی از افت قیمت موز در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو موز در میدان مرکزی ۸ تا ۱۰ هزار تومان است.

به گفته او، با توجه به گرمای هوا و عرضه میوه‌های تابستانه تقاضایی برای خرید در بازار وجود ندارد.

این مقام مسئول با اشاره به علل گرانی انبه در بازار بیان کرد: با توجه به واردات انبه با ارز آزاد و شرایط سخت قرنطینه، قیمت انبه با نوساناتی در بازار رو به رو شده است.

او از افزایش ۵ هزار تومانی قیمت انبه خبر داد و گفت: قیمت هر کیلو انبه از ۲۵ هزار تومان به ۳۳ هزار تومان رسیده است.

دارایی نژاد در پایان تصریح کرد: با توجه به فراوانی تولید و عرضه پیش بینی می‌شود که قیمت میوه ۱۰ درصد در بازار کاهش یابد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: