ظریف: حاکمیت ملی عراق برای ما مهم است

کدخبر: 2357873

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری مشترک با همتای عراقی عنوان کرد که منطقه ما نیاز به آرامش دارد و گفت: برای ما عراق قوی و پر از صلح و آرامش و دارای روابط سازنده و خوب با همسایگان از اهمیت برخوردار است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز در ر‌أس هیأتی به بغداد سفر کرده پس از دیدار و گفت‌وگو با «فؤاد حسین» همتای عراقی در نشست خبری مشترک ضمن ابراز خرسندی از حضور در عراق از مهمان‌نوازی مردم و دولت دوست و برادر عراق و به ویژه دوست و برادر قدیمی‌اش فؤاد حسین قدردانی کرد که با محبت و مهربانی او و هیأت همراه را پذیرفتند.

روابط ایران و عراق با خون جوانان ما در مقابله با داعش پایدار شده

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: روابط ایران و عراق با خون جوانان ما در مقابله با داعش پایدار شده و این روابط هیچگاه به هیچ شکلی از بین نخواهد رفت.

وی افزود: برای ما عراق قوی و پر صلح و آرامش و دارای روابط سازنده و خوب با همه همسایگانش همراه با قدرت و آرامش و ثبات اهمیت دارد و شاهد نقش موثر عراق در منطقه خلیج فارس هستیم.

ظریف عنوان کرد: بسیار خوشحالیم که روابط دو کشور براساس احترام به حاکمیت، تمامیت ارضی و عدم مداخله در امور داخلی با جدیت پیگیری شده و در کنار یکدیگر در برابر تروریسم ایستاده‌ایم و این دشمن مشترک بشریت را جوانان ایرانی و عراق با کمک یکدیگر و با رشادت مردم بزرگ عراق شکست داده‌اند.

وی گفت: باید در رابطه با تهدیدات مداوم داعش هوشیار باشیم.

وزیر خارجه بیان کرد: امکانات اقتصادی دو کشور می‌تواند برای پیشرفت مشترک دو مردم مورد استفاده قرار گیرد. روابط بسیار خوبی در حوزه اقتصادی و همچنین تبادلات تجاری و علمی دارای این روابط هستیم و علیرغم شیوع کرونا این روابط ادامه داشته و انشاءالله این روابط گسترش یابد.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: توافقات دیگری در سفر رئیس جمهور ایران به عراق حاصل شد که این توافقات که به نفع مردم دو کشور و همه منطقه است را اجرایی کنیم، چه در حوزه کشتیرانی و آبی چه در حوزه ریلی و همکاری‌های علمی و تبادل گردشگر و زائران دو کشور.

وی گفت: ضرورت دارد در مورد مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی با یکدیگر گفت‌وگو و تشریک مساعی کنیم. منطقه ما نیاز به آرامش دارد. متاسفانه اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و همراهانشان خسارت بزرگ برای مقابله با تروریسم در منطقه بود.

ظریف خاطرنشان کرد: برای ما این موضوع بسیار مهم است که حاکمیت ملی و تمامیت ارضی و استقلال همسایه ما مورد تعدی و تجاوز خارجی قرار نگیرد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: