زالی: نانوایی‌ها بیشترین شاکی روزهای کرونایی را دارند

کدخبر: 2357832

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، بیشترین شکایات از ارائه دهندگان خدمات را مربوط به صنف نانوایان، اغذیه فروشی‌ها و پاساژها دانست.

علی رضا زالی، افزود: یکی از بخش‌های موثر در کاهش بار بیماری، نظارت بر مراکز کسب و کار است که مردم در طول روز به آنجا مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از دریافت کنندگان خدمات به علت رعایت نشدن شیوه نامه‌های بهداشتی در برخی اصناف در معرض خطر قرار گرفته‌اند، گفت: از همین رو، قرار شد دوباره با بخشنامه‌ای، اصناف به استفاده بهینه از شیوه نامه‌های بهداشتی بپردازند.

زالی به موضوع دسترسی آحاد مردم به ماسک اشاره کرد و افزود: از وزارت صمت درخواست می‌کنیم راه حل‌هایی در این خصوص ارائه کنند و قطعاً اگر ما امروز ماسک یارانه‌ای و ارزان قیمت در اختیار اصناف و مردم بگذاریم به مراتب ارزان‌تر از این است که افراد را در بیمارستان‌ها با هزینه‌های گزاف درمان کنیم و به لحاظ اقتصادی هم این امر به صرفه است.

وی گفت: با بررسی سامانه ۱۹۰ در کشور و در استان تهران بیشترین میزان شکایات در مجموعه خدمات از نانوایان بوده است که با اتحادیه نانوایان و رئیس اتاق اصناف تهران جلسه مشترکی خواهیم داشت تا نانوایان به رعایت بیشتر شیوه نامه‌ها ملزم شوند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، افزود: گروه دومی که از آنها بیشتر شکایت شده اغذیه فروشی‌ها و پس از آن مجتمع‌های بزرگ و پاساژها است.

زالی گفت: همه سیستم‌های توزیع خدمات، موظف شده‌اند کد بهداشتی صنف خود را نصب کنند.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: