مقامات پکن-مسکو : واشنگتن عقل، وجدان و اعتبارش ندارد

کدخبر: 2357808

وزرای خارجه روسیه و چین طی یک تماس تلفنی ضمن حمایت از تقویت روابط و هماهنگیهای دوجانبه میان پکن و مسکو بر مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا تاکید کردند.

وزرای خارجه روسیه و چین طی یک تماس تلفنی ضمن حمایت از تقویت روابط و هماهنگیهای دوجانبه میان پکن و مسکو بر مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا تاکید کردند.

«وانگ یی» وزیر خارجه چین در گفت‌وگو با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت: راهنمای استراتژیک رهبران دو کشور بزرگترین دستاورد در روابط میان چین و روسیه است.

وی افزود: بعد از برگزاری همه پرسی موفق اصلاح قانون اساسی در روسیه، روسای جمهور دو کشور با یکدیگر رایزنی کردند و حمایت قاطع خود را از یکدیگر اعلام و بر اهمیت روابط پکن و مسکو با اولویت سیاست خارجی تاکید کردند.

براساس گزارش شینهوا، دیپلماتهای ارشد چین و روسیه بر لزوم همکاریهای نزدیک دو کشور در زمینه مسائل استراتژیک و هماهنگی در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کردند.

وانگ به لاوروف گفت: ایالات متحده سیاست «اول آمریکا»ی خود را آشکار کرده و راهبرد یکجانبه مبتنی بر زورگویی خود را به شدت دنبال می‌کند.

وزیر خارجه چین با بیان اینکه واشنگتن باعث افزایش تقابل‌گرایی در سطح نظام بین‌المللی شده است و از مسئولیتهای خود شانه خالی میکند تاکید کرد که آمریکا عقل، وجدان و اعتبار خود را از دست داده است.

وانگ یی همچنین گفت که طرف آمریکایی سیاست و روحیه جنگ سردی خود را در سیاست در قبال چین احیا کرده است و با ایجاد جنگ ایدئولوژیک، خطوط قرمزِ قوانین و هنجاریهای بین‌المللی را نقض کرده است.

سرگئی لاوروف نیز ضمن تاکید بر تقویت همکاریها میان پکن و مسکو گفت که روسیه و چین به عنوان دو عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و کشورهای مسئول باید هماهنگیها و همکاریهای خود را درباره موضوعات بین‌المللی افزایش دهند و منافع مشترک خود را بر تکیه بر چارچوبهای حقوق و قوانین بین‌المللی پیگیری کنند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: