بیمارستان‌های برزیل غرق در کرونا

کدخبر: 2357781

همزمان که ویروس کرونا سرتاسر برزیل را فراگرفته و شمار مبتلایان از مرز دو میلیون نفر گذشته بیمارستان‌های این کشور مملو از بیماران کرونایی شده و به سختی می‌توانند جوابگوی بیماران باشند.

پزشکی در یک بیمارستان عمومی در شهر «کامپانیس» واقع در شمال غربی «سائو پائولو» ویدیویی ضبط کرده که در آن نشان می دهد هیچ تختی در بخش های مراقبت های ویژه خالی نیست.

به گزارش الجزیره، مقامات بهداشتی در این شهر می گویند بحران ویروس کرونا به یک تهدید بزرگ بهداشتی تبدیل شده است.

ویروس کرونا سرتاسر برزیل را فراگرفته و این کشور پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی بیشترین مبتلا و قربانی کرونا قرار دارد.

کارشناسان معتقدند شمار حقیقی مبتلایان در بزرگترین کشور آمریکای لاتین بسیار بیشتر از آمار رسمی است زیرا امکانات تست تشخیص بیماری کووید-19 در این کشور به اندازه کافی وجود ندارد.

ژائیر بولسونارو رئیس جمهور برزیل که اخیرا برای دومین بار نتیجه آزمایش کرونایی خود را مثبت اعلام کرد، شدیدا مورد انتقاد قرار دارد که بحران کرونا را جدی نگرفته است.

او با تدابیر اجتماعی از جمله قرنطینه و تعطیلی مراکز اقتصادی مخالفت کرده و بدون اینکه ماسک بزند در میان مردم حضور پیدا می کند و با آنها دست می دهد.

کارشناسان می گویند مخالفت بولسونارو با توصیه‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا و ترویج داروهای تأیید نشده همانند کلروکین و هیدروکلروکین نقش مهمی در شیوع این بیماری مسری در برزیل داشته است.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: