وعده جانسون درباره پایان کرونا

کدخبر: 2357746

نخست وزیر انگلیس روز جمعه به رغم هشدار کارشناسان بهداشتی، مرحله بعدی برنامه دولت برای کاهش محدودیت‌های قرنطینه در این کشور را تشریح و ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال (میلادی) اوضاع به حالت عادی باز خواهد گشت.

«بوریس جانسون» که در کنفرانس خبری روزانه دولت سخن‌ می‌گفت افزود که محدودیت استفاده از وسائل نقلیه عمومی از امروز برداشته و کارفرمایان از ابتدای ماه آینده میلادی می‌توانند با رعایت نکات بهداشتی کارکنان خود را به محل کار بازگردانند.

به گفته او، مراکز تفریحی و سرگرمی نیز از ماه آینده میلادی بازگشایی و برگزاری مراسم عروسی با حضور حداکثر ۳۰ نفر امکان پذیر خواهد بود.

نخست وزیر انگلیس با بیان اینکه اجرای این برنامه مشروط به وضعیت کرونا در کشور است خاطر نشان کرد که او برای بهبود اوضاع امیدوار و برای شرایط سخت برنامه ریزی کرده است.

جانسون در حالی گام‌های بعدی برنامه دولت برای کاهش محدودیت ها را اعلام، که مشاور علمی دولت دیروز در سخنانی در مجلس عوام تصریح کرد که دلیلی برای شتاب در تسهیل قرنطینه وجود ندارد. پاتریک والانس افزود که او در کنار دیگر کارشناسان بهداشتی براین باور هستند که رعایت فاصله گذاری‌ اجتماعی همچنان حائز اهمیت، و دورکاری گزینه مطلوبی برای بسیاری از شرکت‌های بشمار می‌رود.

با این حال نخست وزیر انگلیس چندی پیش در اظهارنظری جنجال برانگیز از مردم خواست تا به محل کار خود بازگشته و عادی زندگی کنند.

وی با انتشار پیامی ویدیویی تصریح کرد که دستور «در خانه بمانید» فایده خود را از دست داده و افراد باید به فکر بازگشت به محل کار باشند.

نخست وزیر انگلیس تلاش کرد وانمود کند که احتمال وقوع موج دوم کرونا بسیار اندک است تا افراد را به تحرک وادار کند. وی در این باره افزود: مایل هستم افراد بیشتری برای استفاده از فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و بازگشت به محل کار احساس اطمینان کنند.

جانسون در ادامه نطق خود اظهار داشت که دولت طرح خانه نشینی افراد شاغل را از اکتبر (مهر/آبان) تمدید نخواهد کرد. وی در این باره افزود: بهترین کار این است که افراد محتاطانه به محل کار خود بازگردند. اگر محل کار شما قوانین بهداشتی را رعایت می‌کند و شرایط ایمن است، شما باید سرکار خود بازگردید.

نخست وزیر انگلیس با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور بر اثر بحران کرونا تصریح کرد: باید هرچه سریع‌تر اقتصاد را به حرکت درآوریم. مایل هستیم به گونه‌ای متعادل، ایمن و محتاطانه شرایطی را ایجاد کنیم که شرکت‌ها و موسسات برای سرمایه گذاری طولانی مدت احساس اطمینان کنند.

اقتصاد انگلیس که پیش از بحران کرونا، زیر فشار ابهامات ناشی از خروج این کشور از اتحادیه اروپا قرار داشت، روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد. برگزیت تا پیش از شیوع کرونا، هزینه‌ای معادل ۱۷۰ میلیارد دلار به اقتصاد انگلیس تحمیل کرد.

اینک پیش‌می‌شود که اقتصاد انگلیس ۱۴ درصد از قدرت خود را تا پایان سال جاری از دست خواهد داد که این رقم بیشترین میزان در ۷۱ سال گذشته است.

«خبرگزاری ایرنا»

ارسال نظر: