سامانه املاک و اسکان، باعث شفافیت اقتصاد کشور می‌شود

کدخبر: 2357651

ریاست کمیسیون اقتصادی معتقد است که سامانه املاک و اسکان با ثبت اطلاعات حوزه مسکن، اقتصاد کشور را شفاف می‌کند.

محمد رضا پورابراهیمی، ریاست کمیسیون اقتصادی پارلمان یازدهم در توجیه لزوم تصویب طرح دو فوریتی اصلاح ماده ۵۴ مکرر مالیات مستقیم گفت: در سال ۹۵ قانونی تصویب کردیم که برای عرضه مسکن و حوزه مالیات ابزاری تعیین شود.

او ادامه داد: برای استفاده از ابزار مذکور وزارت راه و شهرسازی باید سامانه‌ای را ایجاد می‌کرد که به درستی عملیاتی نشد و وزیر جدید بخشی از آن را جلو برد.

رئیس کمیسیون اقتصادی اظهار کرد: اگر کمیسیون اقتصادی در بحث مالیات‌ها ورود نکند، در چه مسئله‌ای وارد شود؟ در این باره سال‌های قبل هم کمیسیون اقتصادی قوانینی را نوشته است.

پورابراهیمی تصریح کرد: وضع مالیات بر خانه‌های خالی به دنبال ایجاد منابع برای کشور نیست، بلکه ابزار شفافیت در اقتصاد است.

او یادآور شد: اطلاعات مربوط به اسکان جامعه معلوم نیست، سامانه املاک و اسکان با ثبت اطلاعات حوزه مسکن، اقتصاد کشور را شفاف می‌کند و درآمدزایی موضوع دیگری است که البته به خزانه می‌رود.

رئیس کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه سامانه‌های اطلاعات وزارت راه و شهرسازی جامع نیست، گفت: نسبت به این مسئله برخورد قانونی می‌کنیم؛ سامانه‌های مذکور به سامانه ثبت اسناد متصل نیست.

پورابراهیمی بیان کرد: افرادی چند هزار واحد ساخته‌اند و آن‌ها را انباشته کرده‌اند در حال حاضر حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد خالی داریم.

او یادآور شد: اینکه کمیسیون‌های دیگر هم باید کمک کنند، می‌پذیریم امروز نیاز فوری جامعه به خاطر حبس واحد‌ها وجود دارد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: