استفاده ترامپ از کرونا به عنوان سلاح بیولوژیک، علیه مردم کشورش

کدخبر: 2357649

روانپزشک آمریکایی با ارزیابی عملکرد ترامپ در دوران کرونا، استفاده او از این ویروس علیه شهروندان آمریکایی را بزرگترین بیوتروریسم تاریخ دانست.

دکتر «جان گارتنر» روانشناس و استاد پیشین دانشکده پزشکی دانشگاه «جانز هاپکینز» درباره عملکرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور گفت: کرونا برای ترامپ نوعی سلاح بیولوژیک است که او به بهترین شکل علیه مردم کشورش از آن استفاده می‌کند.

جان گارتنر بنیان‌گذار موسسه‌ای در زمینه افزایش آگاهی به تهدید حضور دونالد ترامپ در منصبی سیاسی در ایالت متحده و جهان است.او در صحبت‌هایش به توضیح این موضوع پرداخت که او ترامپ را فردی خوشیفته ارزیابی کرده که باعث می‌شود حتی بر سر طرفداران خود هم خنجر وارد کند.

استاد اسبق جان هاپکینز طرفداران رئیس جمهور آمریکا را اعضای گروهی با نام «فرقه مرگ سیاسی» توصیف کرد و خاطرنشان کرد: آن‌ها با نزدن ماسک و سرپیچی از مقرراتِ جلوگیری از شیوع کرونا، وفاداری خود را به ترامپ نشان می‌دهند.

سپس این روانپزشک، ترامپ را با آدولف هتلر مقایسه کره و گفت: اکنون که به واسطه شیوع کرونا آمریکا ضعف خود را نشان داده، ترامپ هم مشغول نمایان کردن بدخواهی خود در قبال همگان است.

او با بررسی رفتار‌های اخیر ترامپ در دوره شیوع کرونا به مردم آمریکا هشدار داد که عملکرد و کار‌های او را به شکل اتفاق نگاه نکنند، زیرا رئیس جمهور آمریکا «موفق‌ترین بیوتروریست تاریخ بشریت» است.

موج انتقاد‌ها از سوی مقامات آمریکا از ترامپ در دوران همه‌گیری ویروس بسیار بالا بوده است. به طور مثال، دکتر فائوچی، رئیس موسسه بیماری‌های عفونی و آلرژی این کشور، سه‌شنبه هفته گذشته، علیرغم آنکه ترامپ از عملکرد دولتش در زمان شیوع کرونا تمجید می‌کرد، نسبت به انتشار آمار و روایت‌های دروغین در زمینه میزان مرگ و میر کرونا در آمریکا هشدار داد.

او پیشتر نیز در مصاحبه‌ای از سیاسی شدن کرونا در آمریکا به شدت انتقاد کرد و گفت که اختلافات حزبی در این کشور، مبارزه با ویروس کرونا را دشوارتر کرده است در نتیجه باید چشمانتان را ببندید و گوش‌هایتان را بگیرید تا بتوانید فکر کنید در جامعه‌ای پر از تفرقه زندگی نمی‌کنید.

همچنین روز گذشته، سناتور برنی سندرز در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: در شرایطی که همه گیری ویروس کرونا بیشتر می‌شود ترامپ منزوی تر، ناتوان‌تر و نامتعادل‌تر از نظر روحی و روانی عمل می‌کند. او دکتر فائوچی را دست کم می‌گیرد و فکر می‌کند همه از جمله مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها درباره کووید-۱۹ دروغ می‌گویند. بخاطر علم و سلامت مردم کشورمان ترامپ باید شکست بخورد.

هیلاری کلینتون نیز در این روه به کرات از ترامپ انتقاد کرده است. مثلا ر صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: تاکنون ۱۲۰ هزار آمریکایی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند. این در حالی است که ترامپ می‌گوید از مقامات دولتش خواسته برای حفظ جان مردم تعداد آزمایش تشخیص کووید ۱۹ را کاهش دهند!

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: