ماکرون و همسرش در پارک محاصره شدند

کدخبر: 2357635

هجوم ضددولتی‌های خشمگین به سمت رئیس جمهور فرانسه و همسرش بریژیت در پارکی در پاریس، موجب ترس آن‌ها از به خطر افتادن امنیت خود شد.

سه‌شنبه بعد از ظهر همزمان با نزدیک شدن امانوئل ماکرون ۴۲ ساله و همسر ۶۷ ساله او بریژیت به باغ تویلری در نزدیکی کاخ الیزه -محل زندگی آن‌ها- شعار "ماکرون استعفا" سر داده شد.

ماکرون و همسرش دست در دست یکدیگر مشغول قدم‌زنی در پایان روز "باستیل"- تعطیلات ملی ۱۴ ژوئیه فرانسه- بودند، اما این موضوع مانع تظاهرکنندگان نشد.

یکی از تظاهرکنندگان فریاد کشید، "جانور سیاه-باورنکردنی است"، در حالی که دیگران نیز هو می‌کردند و آشکارا دشنام می‌دادند. صحنه ایجاد مزاحمت برای آن‌ها، به صورت زنده در شبکه‌های اجتماعی از قبیل توییتر و فیسبوک در حال پخش بود.

همزمان با اینکه محافظان امنیتی این زوج خواستند شرایط را آرام کنند و پیش از دور کردن تظاهرکنندگان، ماکرون به سمت یکی از آن‌ها رفت و گفت " ۱۴ ژوئیه مبارک! "

بعد از اختلاف‌نظر سیاسی بر سر خشونت پلیس علیه جلیقه‌زردها، جنبش اعتراضی که تقریباً دو سال در فرانسه به فعالیت خود ادامه داده، ماکرون به گروه تظاهرکنندگان گفت آرام باشند و مشکلی پیش نخواهد آمد.

یکی از تظاهرکنندگان گفت: "آقای رئیس جمهور، من پیرتر از شما هستم. ما احترام می‌گذاریم. من- حداقل امروز- به شما بی‌احترامی نکردم؛ نگران نباشید. به کسی آسیب نمی‌رسانم و اصلاً نمی‌خواهم که چنین کاری بکنم. با رأی خود در سال ۲۰۲۲ به آن‌ها لطمه خواهم زد."

۲۰۲۲ سالی است که انتخابات ریاست جمهوری بعدی فرانسه برگزار خواهد شد و دوره پنج ساله نخست ریاست جمهوری ماکرون به پایان می‌رسد.

طی این درگیری هیچ‌کس دستگیر نشد و ماکرون و همسرش، در محاصره محافظان، توانستند پای پیاده به خانه برگردند.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: