بالگرد ارتش کنیا سقوط کرد

کدخبر: 2357475

یک فروند بالگرد نظامی ارتش کنیا صبح دوشنبه به وقت محلی در منطقه «ماسینگا» سقوط کرد و دو خدمه آن جان باختند

یک فروند بالگرد نظامی ارتش کنیا صبح دوشنبه به وقت محلی در منطقه «ماسینگا» سقوط کرد و دو خدمه آن جان باختند

به نوشته وبگاه «استاندارد» وزارت دفاع کنیا با اعلام این سانحه افزود که این بالگرد حین پرواز آموزشی سقوط کرد. وزارت دفاع کنیا مرگ دو خلبان این پرواز و بیرون آوردن اجساد آن‌ها از لاشه‌های این بالگرد را تایید کرد.

این بالگرد رزمی و سبک ساخت آمریکا از نوع «ام دی 530 اف» بود که ساعت 10 صبح دوشنبه به وقت محلی در ماسینگا سقوط کرد. کنیا اعلام کرده که تحقیقات در زمینه علت این حادثه در حال انجام است.

ارتش کنیا سال گذشته میلادی 6 فروند از این نوع بالگرد را در قالب یک قرارداد نظامی به مبلغ 253 میلیون دلار از آمریکا خریداری کرد. کنیا همراه با سومالی در عملیات علیه عناصر گروه الشباب مستقر در سومالی مشارکت دارد.

چندی قبل گروه الشباب به یک پایگاه هوایی محل استقرار نیروهای آمریکا در کنیا حمله کرد و ارتش ایالات متحده از اعزام تعدادی نیرو به این مکان برای افزایش تدابیر امنیتی خبر داد. متعاقب این حادثه، نظامیان تیپ 101 هوابرد ارتش آمریکا چندی قبل به پایگاه هوایی «کمپ سیمبا» در کنیا اعزام شدند. یکی از فرماندهان تیپ 101 هوابرد آمریکا اعزام این نیروها به کنیا را در قالب «نیروی واکنش سریع در شرق آفریقا» توصیف کرد در جریان حمله الشباب به پایگاه هوایی آمریکا در کنیا، یک هواپیمای تجسسی آمریکا از بین رفت.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: