پوتین: روسیه در مقابله با کرونا موفق عمل کرده است

کدخبر: 2357466

رئیس‌جمهور روسیه وضعیت کشورش به لحاظ بحران کرونا را خوب توصیف کرد و یادآور شد نرخ فوتی‌های این کشور در مقایسه با آمار مبتلایان، بسیار پایین‌‌تر از بسیاری از کشورهای اروپایی است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد تعداد فوتی‌های کرونا در این کشور به رغم بالا بودن موارد ابتلا، چندین مرتبه از کشورهای دیگر کمتر است.

به گزارش خبرگزاری «تاس» روسیه، او در جلسه‌ شورای توسعه استراتژیک و پروژه‌های ملی گفت: طبق یکی از معیارهای پایه‌ای در خصوص اثربخشی کارِ ما-میزان مرگ‌ومیر-وضعیت خوب به نظر می‌رسد.

پوتین افزود: در روسیه در هر ۱۰۰ هزار نفر، میزان فوتی‌ها در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر از جمله کشورهای اروپایی با سیستم‌های مراقبتی پیشرفته، پایین‌تر است.

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه یادآور شد که اکنون در این کشور بیش از ۳۰۰ هزار نفر روزانه آزمایش می‌شوند و از ۱۱ جولای بیش از ۱۷۰ هزار و ۳۷۷ فضای بیمارستانی تخصصی آماده شده که تنها ۶۶ درصد آن‌ها امروز برای این هدف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او در ادامۀ گزارش خود در خصوص وضعیت کرونا در روسیه گفت که درصد روزانه موارد ابتلا در این کشور ثابت است و تعداد بهبودیافتگان در حال افزایش است و به همین دلیل کاهش محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا در این کشور در حال اجراست.

پوتین تاکید کرد که با این وجود تهدید کرونا همچنان پابرجاست و رعایت اصول بهداشتی الزامی است. وی همچنین بر لزوم تلاش برای جبران خسارت اقتصادی و اجتماعی ناشی از این بحران اشاره کرد.

طبق آمار پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers، روسیه با ۷۳۳ هزار و ۶۹۹ مبتلا در جایگاه چهارم کشورهای درگیر با کرونا به لحاظ تعداد ابتلا قرار دارد. قبل از آن آمریکا، برزیل و هند به ترتیب جایگاه‌های اول تا سوم را به خود اختصای داده‌اند. با این حال تعداد قربانیان این کشور ۱۱ هزار و ۴۳۹ مورد است که در مقایسه با رقم ابتلا و همچنین تعدا مبتلایان ۳ کشور اول و حتی کشورهایی که به لحاظ ابتلا پایین‌تر از روسیه قرار دارند، بسیار کمتر است.

آمریکا با ۳ میلیون و ۴۱۴ هزار و ۱۰۵ مبتلا و ۱۳۷ هزار و ۷۸۷ قربانی بیشترین خسارت انسانی را در پی این همه‌گیری جهانی متحمل شده و همچنان ابتلای روزانه در این کشور رکورد می‌زند.

آمار جهانی ابتلا هم رقم ۱۳ میلیون را رد کرده و آمار فوتی‌ها در سطح جهان با گذشت ماه‌ها از آغاز شیوع به رقم بیش از ۵۷۲ هزار نفر رسیده است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: