مراحل انجام خدمات سئو در سال 2020

کدخبر: 2357356

اگر میخواهید بدانید یک متخصص در امور سئو چه مراحلی را برای انجام خدمات بهینه سازی سایت شما انجام میدهد باید بدانید که اولین مرحله انتخاب کلمات کلیدی مناسب است و دومین مرحله اصلی در پروژه های سئو، انجام سئو داخلی سایت می باشد که در صورت درست انجام نشدن آن ، نمی توان رتبه های برتری در گوگل بدست آورید.

حجم ویدیو: 4.14M | مدت زمان ویدیو: 00:01:18 دانلود ویدیو

نسیم آنلاین : اگر میخواهید بدانید یک متخصص در امور سئو چه مراحلی را برای انجام خدمات بهینه سازی سایت شما انجام میدهد باید بدانید که اولین مرحله انتخاب کلمات کلیدی مناسب است و دومین مرحله اصلی در پروژه های سئو ، انجام سئو داخلی سایت می باشد که در صورت درست انجام نشدن آن ، نمی توان رتبه های برتری در گوگل بدست آورید.

به هر دلیلی اگر خود شما دوست دارید از خدمات و تکنیکهای جدید اطلاعات خوبی کسب کنید در این مقاله به کاربردی ترین تکنیک ها در SEO اشاره می کنیم. این نکات به شما کمک می کند تا سئو سایت خود را بهبود ببخشید و باعث ارتقا رتبه وب سایت خود در نتایج جستجوی گوگل گردید.

ترفندهای سئو داخلی سایت - On-page SEO

تکنیک های SEO On-page که از آن ها با نام سئو داخلی سایت یاد می شود، عموما شامل مواردی است که در صورت رعایت آن، صفحات سایت شما به درستی توسط موتورهای جستجوی نظیر گوگل ایندکس شده و بنابراین به درستی در نتایج جستجو به نمایش در خواهند آمد.

محتوای صفحه

محتوای یک صفحه همان چیزی است که در نتایج جستجوی کاربران دیده می شود از این جهت برای موتورهای جستجو بسیار مهم است .درنتیجه تولید محتوای خوب اهمیت زیادی دارد.

شاید سوال کنید محتوای خوب چیست؟ از منظر سئو ، تمام محتواهای خوب دارای دو ویژگی هستند. باید یک تقاضا داشته باشد و نیز قابل پیوند باشد.

محتوای خوب تقاضا را به دنبال دارد

اطلاعات نیز، مانند کالا در بازارهای جهانی، تحث تاثیر عرضه و تقاضا هستند . بهترین محتوا ، محتوایی است که بتواند تقاضاهای زیادی را پاسخ دهد . این محتوا می تواند یک مقاله ویکی پدیا درباره Web 2.0 باشد یا یک نرم افزار طنز XKCD که مطالب خنده داری در اختیار گروه بزرگی از متخصصین قرار می دهد . محتوا می تواند عکس ، ویدئو ، صدا یا متن باشد . اما باید تقاضای مخاطب را برآورده سازد تا در دسته ی محتواهای خوب قرار بگیرد .

محتوای خوب قابل لینک شدن است

از دیدگاه سئو ، در صورت نداشتن بک لینک ، تفاوتی بین محتوای خوب و بد در اینترنت وجود ندارد . به عبارت دیگر اگر کاربران نتوانند به آن لینک بدهند ، رتبه بندی آن بعید به نظر می رسد و این محتوا هیچ ترافیکی ایجاد نمی کند .

متاسفانه این اتفاق بسیار زیاد رخ می دهد .نمونه هایی از این موارد شامل : اسلاید هایی با تصویر AJAX ، محتوایی که بلافاصله بعد از لاگین شدن در دسترس قرار می گیرد و محتوایی که قابل بازتولید یا اشتراک گذاری نیست .

محتوایی که تقاضای مخاطب را برآورده نمی کند یا قابل لینک نیست از نظر موتورهای جستجو و (احتمالا ) بسیاری از کاربران محتوای خوبی بشمار نمی رود .

تگ عنوان

تگ عنوان بعد از محتوا دومین عامل مهم سئو داخلی است . باید برای هر صفحه سایت خود، عنوان مجزا داشته باشید و عنوان صفحات نباید یکسان باشند. عنوان باید به نوعی CTA باشد. در واقع از عنوان باید به نوعی آهن ربا باشد و بتواند مخاطب را جذب نماید.

یکی ازعواملی که باعث می شود تا عنوان شما، برای مخاطب جذاب باشد و باعث کلیک شدن در نتایج جستجو گردد، داشتن عنوان منحصر به فرد و یکتا است.

برای جذاب کردن و بالا بردن نرخ کلیک عنوان ها می توانید از تعدیل کننده ها یا همان modifier هایی که احتمال کلیک را بالا می برند، استفاده نمایید. بهتر است از کلماتی استفاده کنید که برای بازدید کننده ایجاد هیجان کند.

URL ساختار بندی

هرچه URL های شما کوتاه تر باشد، رتبه بهتری در نتایج جستجو بدست خواهید آورد، این یعنی تعداد فولدرهای موجود در آدرس خود را می باید تا حد امکان کاهش دهید. در واقع بهتر است اسم مقاله یا صفحه سایت شما به صورت انگلیسی یا فارسی، بلافاصله پس از لینک سایت ظاهر گردد.

نکته دیگر استفاده از جداکننده ها بین کلمات می باشد. اگر بخواهید کلمات در URL خود را از هم جدا کنید از علامت dash یا (-) به جای underline (_) استفاده کنید و هیچگاه از علامت های مثل (~) و (.) و (,) در بین کلمات URL خود استفاده نکنید.

ترتیب قرارگرفتن دسته بندی سایت تان نیز باید در آدرس ها منعکس شده باشد .

مثال زیر نمونه خوبی از ساختار URL است :

http://www.example.org/games/video-game-history

این آدرس کاملا خوانا است و کاربر می تواند با مشاهده آن از محتویات صفحه مورد نظر آگاهی پیدا کند . علاوه بر این ، این آدرس از نظر موتورهای جستجو هم گزینه ایده ال برای نتایج جستجوی مربوط به تاریخچه بازی های ویدئویی است .

آدرس زیر نمونه بدی از ساختار URL است :

http://www.imdb.com/title/tt0468569

برخلاف مثال اول ، این آدرس بخوبی ترتیب دسته بندی های سایت را نشان نمی دهد . از نظر موتورهای جستجو این صفحه مربوط به عنوان و در دامنه IMDB است .اما مشخص نیست که صفحه درباره چه چیزی است.

رفرنس " tt0468569 " بطور مستقیم نتیجه ای که کاربر بدنبالش می باشد را نتیجه نمی دهد .این بدان معنا است که اطلاعات موجود در آدرس برای موتورهای جستجو ارزش بسیار کمی دارد .

ساختار URL اهمیت زیادی در سئو دارد زیرا به موتورهای جستجو کمک می کند تا اهمیت ارتباطی را درک کنند و یک متریک ارتباطی مفید را به صفحه داده شده اضافه می کند .

علاوه بر این URL ها از نظر متن انکر نیز اهمیت دارند زیرا اگر کلمات کلیدی در آدرس ها گنجانده شوند ، احتمال اینکه کاربران آن را با کلمات مرتبط لینک دهند زیاد می شود .

مثال عملی برای سئو on-page

صفحات محتوا تقریبا همیشه دلیل مراجعه بازدیدکنندگان به سایت هستند .یک صفحه محتوای ایده آل باید بطور ویژه به یک موضوع خاص بپردازد (معمولا یک محصول یا یک موضوع) و به میزان زیادی به آن موضوع مرتبط باشد.

هدف صفحات وب یاید مستقیما در تمام بخش ها بیان شوند:

برچسب عنوان

URL

محتوای صفحه

متن alt تصویر

در زیر نمونه ای از یک صفحه باصطلاح search engine-friendly دیده می شود . همانطور که مشاهده می کنید تمام فاکتورهای سئو داخلی on-page در ان بهینه شده است.

صفحه محتوا به چند دلیل ایده آل است : اول ، خود محتوا در اینترنت یونیک است (که باعث می شود از موتورهی جستجو رتبه ی خوبی بگیرد) و بخوبی توانسته اطلاعات خاصی از موضوع را پوشش دهد .اگر کاربری درباره Super Mario World سوالاتی داشته باشد ، در این صفحه بخوبی به سوالات او پاسخ داده شده است.

اگر کاربری درباره Super Mario World سوالاتی داشته باشد ، در این صفحه بخوبی به سوالات او پاسخ داده شده است .

صرفنظر از محتوای خوب ، این صفحه بخوبی نمایش داده شده است . موضوع صفحه در برچسب عنوان ( Super Mario World - Wikipedia, the free encyclopedia ) ، آدرس ( http://en.wikipedia.org/wiki/Super_Mario_World ) و محتوا ( the page heading, "Super Mario World" ) و نیز دورن متن alt هر یک از تصاویر صفحه ذکر شده است .

حالا تصوی یک صفحه از وب سایت را ببینید که بخوبی بهینه نشده است و آن را با صفحه نخست مقایسه کنید.

این صفحه یک نمونه صفحه محتوایی است که بخوبی در موتورهای جستجو برای عبارت " Super Mario World ." بهینه نشده است .اگر چه موضوع صفحه در برخی از عناصر مهم صفحه وب گنجانده شده ( برچسب عنوان و تصاویر) با این وجود ، محتوا غنایِ محتوای نمونه اول را ندارد و بطور کامل نیاز مخاطب از جستجو را برآورده نمی کند.

علاوه بر این ، در این نمونه کلمات کلیدی به خوبی و در جای مناسب در متن مورد استفاده قرار نگرفته اند بنابراین گوگل به راحتی نمی تواند به راحتی متوجه موضوع اصلی محتوا شود و آن را در نتایج جستجو نشان دهد .

براساس آماربدست آمده از گوگل، تعداد متوسط استفاده از کلمات کلیدی در متن 2 تا 5 درصد کل متن می باشد. همچنین بهتر است که در اول جملات و پاراگراف ها استفاده شود و روی آنها یک لینک داخلی به دیگر صفحات برقرار گردد .

ویژگی های یک صفحه وب بهینه سازی شده

یک صفحه وب بهینه شده باید موارد زیر را داشته باشد:

یک موضوع خاص را بطور کامل مورد بررسی قرار دهد

موضوع را در تگ عنوان قرار دهد

موضوع را در آدرس قرار دهد

موضوع را در متن alt تصویر قرار دهد

کلمات کلیدی را بدرستی و در جای مناسب متن بکار برد

محتوا منحصربفرد و یونیک باشد

به صفحه دسته بندی لینک داده شود

به صفحه زیرمجموعه ان(در صورت وجود) لینک داده شود

به صفحه اصلی لینک داده شود (معمولا با یک لینک تصویرکه لوگوی وب سایت را در گوشه بالا سمت راست صفحه نشان می دهد)

امیدواریم آموزش کاربردی و خوبی برای شما باشد و با انجام این مراحل سئو خود را ارتقا و بهبود ببخشید .

حجم ویدیو: 4.14M | مدت زمان ویدیو: 00:01:18 دانلود ویدیو
ارسال نظر: