١٢٠٠ زندانى حافظ قرآن در زندان‌هاى تهران

کدخبر: 2357348

مدیرکل زندان‌هاى استان تهران با بیان اینکه ١٢٠٠ زندانى حافظ قرآن داریم، گفت: به خانواده بیش از8 هزار نفر از زندانیان کمک مؤمنانه شد.

سید حشمت اله حیات الغیب مدیرکل زندان‌هاى استان تهران در آیین امضای تفاهم‌نامه با سازمان تبلیغات اسلامى که به منظور ترویج مباحث فرهنگى و تربیتى و بهینه سازى اوقات فراغت زندانیان انجام شد، ضمن خیرمقدم به حاضرین، اظهار کرد: امروزه مجموعه سازمان زندان ها و زندان هاى استان تهران به نوعى نقش بى بدیلى در ایجاد نظم، انضباط، آرامش و امنیت اجتماعى دارند.

مدیرکل زندان هاى استان تهران با بیان اینکه در جوامع بشرى زندان یک ضرورت است، گفت: هر چند کاهش جمعیت کیفرى، پیشگیرى از وقوع جرم و استفاده از مجازات هاى جایگزین حبس وجود دارد اما افرادى که مخل نظم مى شوند و هنجارشکنى مى کنند باید در زندان نگهدارى شوند و باید همراه با اصلاح و تربیت باشد.

وى با بیان اینکه نگاه اسلام به زندانى نگاه تربیتى است، بیان کرد: شیوه هاى آموزشى، فرهنگى و تربیتى وجود دارد و هدف سازمان زندان ها اصلاح و تربیت زندانیان و بازگشت شرافتمندانه زندانیان به جامعه اسلامیست.

حیات الغیب تصریح کرد: این نگاه با قوت انجام مى شود و یکى از اولویت هاى مهم ترویج آموزه هاى دینى است که در این زمینه اقدامات خوبى انجام گرفته و در بحث نماز نیز به عنوان دستگاه قابل تقدیر معرفى شدیم.

مدیرکل زندان هاى استان تهران با اشاره به فعالیت ٧٠ نفر روحانى در مجموعه هاى زندان هاى استان تهران، اذعان کرد: ما ١٢٠٠ نفر زندانى حافظ قرآن داریم و ٢٥ هزار ختم قرآن در ماه مبارک رمضان انجام شد.

وى با اشاره به فعالیت کلاس هاى نهضت سوادآموزى در زندان ها، گفت: از بدو ورود زندانى کم سواد و بى سواد شناسایى مى شود و تحت آموزش قرار مى گیرد.

حیات الغیب ادامه داد: تعداد قابل توجهى از زندانیان در دانشگاه ها مشغول تحصیل هستند.

وى با بیان اینکه بحث کتابخوانى بطور جد پیگیرى مى شود، اظهار کرد:در کنار همه این ها تلاش مى کنیم اوقات فراغت زندانى را پر کنیم چرا که هر چه در این زمینه تلاش کنیم در نرخ بازگشت مجدد زندانیان موثر است.

مدیرکل زندان هاى استان تهران با بیان اینکه اولویت ما بیشتر نوجوانان و زندانیان زن است، گفت: کلاس هاى مشاوره و روان درمانى داریم و مهارت هایى که واقعا نیاز است که یک زندانى یاد بگیرد نیز آموزش داده مى شود و نرخ بازگشت این ها کمتر از ٥ درصد است.

وى بیان کرد: در توجه به خانواده زندانیان یکى از دغدغه ها این است که خانواده زندانى به دست فراموشى گذاشته نشود. در برنامه هاى اخیر که دستور مقام معظم رهبرى نیز بوده، به خانواده هاى زندانیان هم به صورت نقدى و هم به صورت سبد کالا کمک شده و به بیش از هشت هزار خانواده زندانیان کمک مومنانه داشتیم.

حیات الغیب گفت: مرکزى تحت عنوان مرکز مراقبت پس از خروج داریم که به زندانیان داراى صلاحیت بعد از آزادى وام اشتغال داده مى شود که این هم مى تواند در عدم برگشت زندانى به زندان تاثیر گذار باشد.

وى در پایان گفت: این تفاهم نامه قطعا مى تواند منشاء خیر و برکت بیشترى در زمینه اصلاح و تربیت زندانیان باشد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: