حریرچی:امتحانات برگزار می‌شود

کدخبر: 2357317

معاون کل وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه مردم مطمئن باشند امتحانات با شرایط مناسب برگزار خواهد شد، گفت: نمی‌توانیم دانشگاه‌ها را تعطیل کنیم و باید به این موضوع متعادل نگاه کنیم.

دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در واکنش به جلسه روز گذشته وزارت بهداشت با مسئولان سازمان سنجش آموزش کشور و وزارت علوم در خصوص تصمیم‌گیری مجدد برای برگزاری آزمون‌های پزشکی و غیرپزشکی از جمله کنکور تاکید کرد: کل طول برگزاری کنکور و شرکت کننده‌های این آزمون به اندازه دو حضور در مراکز خرید در شهر‌ها از جمله تهران خطر ندارد. در واقع چند هزار نفر با تراکم به مراکز خرید مراجعه می‌کنند و حتی بازار‌های دست دوم در برخی استان‌ها از شلوغی جمعیت بیداد می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: در امتحانات پیش رو و کنکور افراد با فاصله شرکت می‌کنند و داوطلبان در شهر‌های خودشان حضور دارند، فاصله‌های میان آن‌ها مناسب است، ضمن اینکه داوطلبان در جلسه آزمون ماسک خواهند زد.

معاون کل وزارت بهداشت اعلام کرد: باید به بحث برگزاری آزمون‌ها متعادل نگاه کنیم ضمن اینکه برخی از امتحانات، آزمون‌های ورودی هستند و ما نمی‌توانیم دانشگاه‌های خود را ببندیم. از یک طرف سینما‌ها را باز می‌کنیم و از سوی دیگر دانشگاه را تعطیل کنیم، این امکانپذیر نیست.

وی در خصوص جزئیات جلسه شب گذشته مسئولان دو وزارتخانه علوم و بهداشت نیز گفت: جلسه خوبی در سطح معاونان وزیر برگزار شد و صورت جلسه‌ای تهیه شد و مردم اطمینان داشته باشند که امتحانات با شرایط مناسبی برگزار خواهد شد و جزئیات این جلسه را پس از تأیید دو وزیر فردا اعلام می‌کنیم.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: