کنکورهای سراسری پزشکی و غیرپزشکی به تعویق نخواهد افتاد

کدخبر: 2357304

حق‌دوست گفت: زمان برگزاری آزمون‌های سراسری پزشکی و غیرپزشکی تغیر نمی‌کند و با رعایت دستورالعمل‌های پزشکی برگزار خواهد شد.

علی‌اکبر حق‌دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت در جلسه تعیین وضعیت و زمان برگزاری آزمون‌های سراسری اظهار کرد: در دانشگاه علوم پزشکی کشور عزیزترین و باهوش‌ترین جوانان کشور وارد می‌شوند و طلایی‌ترین ایام سال خود را در بخش‌های مختلف مانند کلاس‌های بالینی، کارگاه ها، آزمایشگاه‌ها می‌گذراند؛ همین آموزش موثر بوده که اقتدار آفرین دیده شده است و بدون دریغ و چشمداشتی می‌توانیم بگوییم که جزو موفق‌ترین حیطه‌های آموزشی کشور است چرا که بسیاری از هم وطنان ما که در نقاط مختلفی زندگی می‌کنند برای دریافت خدمات پزشکی خود به اینجا مراجعه می‌کنند.

او گفت: به نظر من اگر معلمی، استادی و دانشجویی از کشور ما نداند وظایف خود در این راستا چه چیز‌هایی است حتما به بیراهه خواهد رفت.

حق‌دوست افزود: یکی از دلایلی که ما شاهد دانشجویانی هستیم که متقاضی مهاجرت به کشور‌های خارج هستیم این است که این نوع دانشجویان نمی‌دانند هزینه تحصیلشان از کجا آمده و همچنین درکی از رسالت خود ندارند. هیئت‌علمی ما اگر در دل جامعه ما نباشد با سختی‌ها و فقر مردم همراه نباشد حتما کشور را به بیراهه خواهد بود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت بیان کرد: علم نافع و عالم به معنی واقعی کسی است که غم خوار مردم باشد؛ به شدت نیاز داریم که جامعه علمی ما با این نوع نگاه معنی پاسخ گویی به مشکلات اجتماعی را بداند.

حق دوست ادامه داد: معنی و مفهوم این موضوع زمانی عملیاتی می‌شود که تک تک اساتید دردمندانه و فروتنانه در کلاس‌های درس زندگی کردن را به دانشجو منعکس کند؛ تمام ما باید جور دیگری به مسائل نگاه کنیم و پاسخ به مشکلات اجتماعی را باید اولین رکن خود قرار دهیم.

توسعه دانشگاهایمان در افزایش رشته‌ها و گرایش‌های مختلف است

او با اشاره به اینکه روسای دانشگاه علوم پزشکی کشور ما نباید کورکورانه حرکت کنند، اظهار کرد: نباید فکر کنیم توسعه دانشگاهایمان تنها در افزایش رشته‌ها و گرایش‌های مختلف است؛ با افزایش تعداد مقالات و کلاس‌ها وظایف خود را در قبال کشور انجام می‌دهیم.

حق‌دوست تصریح کرد: با گذشت زمان حتما با خالی بودن کلاس‌های دانشگاه‌هایمان بدون دانشجو رو به رو خواهیم شد. در بسیاری از رشته‌های غیر علوم پزشکی این اتفاق افتاده است حتما شاهد این موضوع در رشته‌های پزشکی هم خواهیم بود. باید تمام دانشجو‌ها مسیر درست خود را بشناسند.

او گفت: از مسئولان کشور می‌خواهم که ماموریت‌های اصلی کشور را جدی بگیرند؛ زمانی می‌توانیم بگوییم همگرایی علمی محقق شده است که در این گروه‌های آموزشی افراد بتوانند به طور دوستانه با هم عمل کنند.

جمعیت سالن های کنکوری کم خواهد شد

معاون آموزشی وزارت بهداشت در ادامه و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کنکورهای سراسری پزشکی و غیرپزشکی به تعویق نخواهد افتاد، گفت: اکنون هم این آزمون ها با تاخیر قابل ملاحظه ای برگزار خواهند شد و تاخیری در برگزاری آزمون ها نخواهیم داشت و داوطلبان خود را آماده کنند و مطمئن باشند با وسواس زیاد برای شرایط برگزاری آزمون فکر شده است.

او بیان کرد: فاصله صندلی‌ها بیش از حد متعارف خواهند بود و جمعیت سالن ها کم خواهد شد؛ استفاده از ماسک اجباری است و وسایل ضدعفونی در دسترس خواهد بود.

حق‌دوست اظهار کرد: داوطلبان علامت دار در فضای مجزا آزمون خواهند داد و شرایطی را فراهم خواهیم کرد که داوطلبانی که کسالت دارند با آرامش آزمون دهند.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: