افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در سه هفته اخیر در کل کشور

کدخبر: 2357202

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در سه هفته اخیر بویژه در استانهای جنوبی و جنوب غربی روند رو به افزایشی داشته است.

قاسم جان بابایی چهارشنبه شب در حاشیه بازدید از بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ویژه بیماران کرونایی در جمع خبرنگاران افزود: در استانهایی مانند خوزستان، بوشهر، هرمزگان، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی و غربی، روند ابتلا به کرونا افزایشی بوده است.

وی بیان کرد: افزایش تعداد مبتلایان در استان خراسان رضوی متاثر از استانهای خراسان جنوبی و شمالی و شرایط خاص کلانشهر مشهد رخ داده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که در دوره‌ای مانند اردیبهشت ماه تعداد مبتلایان به کرونا در سطح کشور به حداقل رسید، اما اکنون مراجعات سرپایی و بستری و بیماران بدحال افزایش چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد زیر ساخت‌های خوبی را برای درمان بیماران کرونایی فراهم کرده است، افزود: بهترین بخش‌ها در مشهد در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته است، به طوریکه در بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا (ع) با بهترین فضا و امکانات مجهز درمانی و کمک تنفسی، اکنون ۴۱۰ بیمار کرونایی تحت معالجه است.

وی از تلاشها و خدمات ریاست دانشگاه علوم پزشکی مشهد، کادر درمانی شامل پزشک و پرستار و سایر پرسنل بیمارستانها در زمینه درمان بیماران کرونایی قدردانی کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به امکان اعمال محدویت های بیشتر در کلانشهر مشهد گفت: در حال حاضر آستان قدس رضوی همکاری خوبی را در این زمینه داشته و محدودیت‌هایی خوبی در حرم مطهر رضوی اعمال شده است و اگر همین شرایط یعنی رعایت فاصله ‌گذاری و استفاده از ماسک ادامه یابد، می‌توان انتظار کاهش بار بیماری را داشت.

جان بابایی افزود: از سوی دیگر اعمال محدودیت‌های سنگین تر در ستاد کشوری پیشگیری و مقابله با کرونا تصمیم‌گیری می‌شود.

وی تصریح کرد: باید توجه داشت ما باید با کرونا زندگی کنیم و مردم کسب و کارشان را همراه با رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، اجتماعی و استفاده از ماسک ادامه دهند و در این راستا یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت برخورد با افراد خاطی در زمینه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی بویژه در ادارات و مراکز تجاری و رفاهی است.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در سفر خود به مشهد از روند ارائه خدمات به بیماران در بیمارستانهای قائم، هاشمی نژاد و امام رضا (ع) مشهد بازدید کرد.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: