مشارکت ۴ میلیون و ۵۳۰ هزار نفر در عرضه اولیه بورس

کدخبر: 2357147

معاون بازار بورس اوراق بهادار تهران گفت: امروز ۴ میلیون و ۵۳۰ هزار نفر در خرید سهام عرضه اولیه لیزینگ پارسیان مشارکت کردند.

امروز پنجمین عرضه اولیه بورس اوراق بهادار تهران برای ارائه سهام شرکت لیزینگ پارسیان در نماد ولپارس۱ انجام شد.

در این زمینه محمود گودرزی معاون بازار بورس اوراق بهادار تهران گفت: امروز بیش از ۴ میلیون و ۵۳۰ هزار نفر در خرید سهام عرضه اولیه لیزینگ پارسیان مشارکت کردند.

محمود گودرزی معاون بازار بورس اوراق بهادار تهران نیز گفت: نماد معاملاتی شستا به خاطر بحث‌های نظارتی در روز دوشنبه بسته شد، اما امروز این نماد باز شده و معامله در آن صورت گرفته است.

همچنین در اطلاعیه‌ای که از سوی مقام ناظر بازار در بورس تهران امروز صادر شد، آمده است، نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) از ساعت ۹ و ۴۵ دقیقه آماده سفارش گیری و از ساعت ۱۰ آماده انجام معامله است. پس از دوره سفارش‌گیری معاملات در همان دامنه، نوسان قیمت انجام خواهد شد.

شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی با نماد شستا که در اردیبهشت ماه سال جاری در بورس عرضه شد، برای هر یک از مشارکت‌کنندگان در عرضه اولیه ۳ هزار و ۶۳۶ سهم به قیمت ۸۶۴ تومان اختصاص یافت که این نماد بعد از دو ماه با ۲۳۵.۵ درصد بازدهی روبرو شده و قیمت هر یک از سهام آن هم اکنون به ۲۹۲۸ تومان رسیده است.

در عین حال برخی از معامله‌گران انتظار دارند نمادهایی مانند شستا که در بورس وجود دارد و آنها خریده‌اند، هر روز افزایشی باشد، در حالی که اگر قیمت سهام یک شرکت در روز بیش از ۵ درصد افزایش یا کاهش یابد، بر اساس مقررات نماد آن بسته می‌شود و امروز هم نماد شستا با توجه به عرضه اولیه ولپارس و شلوغی بازار در ساعت مشخصی آماده سفارش گیری برای خرید و فروش بود و معامله گران به راحتی می‌توانستند در آن محدوده زمانی نسبت به معامله نماد شستا اقدام کنند.

کارشناسان همواره تأکید می‌کنند: کسانی که وارد بورس می‌شوند قواعد بازار را بدانند و علاوه بر پذیرش ریسک انتظار سودآوری به تنهایی نداشته باشند، بلکه بورس بازاری است که در آن سود و زیان و ریسک با هم وجود دارد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: