آزادی یک چهره نزدیک به حزب‌الله از زندان‌های آمریکا

کدخبر: 2357146

یک تاجر لبنانی که به اتهام حمایت مالی از جنبش حزب‌الله لبنان در زندان آمریکا بود، آزاد شد.

مقامات آمریکا یک تاجر لبنانی به نام «قاسم تاج الدین» را که به اتهام حمایت مالی از حزب الله لبنان در زندان به سر می‌برد را آزاد کردند. طبق اعلام رسانه‌های لبنانی، وی ساعاتی پیش وارد بیروت، پایتخت لبنان شد.

این آزادی پس از آن صورت می‌گیرد که دستگاه قضایی آمریکا با درخواست وکیل قاسم تاج الدین برای آزادی وی موافقت کرد؛ چرا که به گفته وکیل او، این تاجر زندانی از وضعیت سلامتی خوبی برخوردار نبوده و نمی‌توانست در سایه شیوع ویروس کرونا در زندان به سر ببرد.

قاضی پرونده همچنین با درخواست وزارت دادگستری آمریکا برای نگهداشتن این تاجر در زندان تا زمان پایان دوره محکومیت، یعنی ۵ سالی مجازاتی که منتهی به ۲۰۲۳ می‌شود، مخالفت کرد.

خانواده این قاضی در بیانیه‌ای اعلام کردند آزادی وی پس از آن انجام می‌گیرد که وکلای این تاجر لبنانی به دادگاه فدرال در واشنگتن درخواست بشردوستانه برای آزادی او را ارائه دادند.

خانواده مقامات آمریکایی و لبنانی و به خصوص عباس ابراهیم، مدیرکل بخش امنیت عمومی لبنان از تسهیل صورت گرفته برای این بازگشت تشکر کردند.

پیش از این یک منبع مطلع در بیروت گفته بود که چهره نزدیک به حزب الله که در آمریکا زندانی بود، به دلیل شرایط کرونایی پیش از موعد آزاد می‌شود.

گفتنی است در ماه مه ۲۰۰۹، آمریکا این تاجر لبنانی را به حمایت مالی از حزب الله لبنان متهم کرد. آمریکا مدعی است حزب الله لبنان سازمانی تروریستی به شمار می‌رود. در سال ۲۰۱۷، قاسم تاج الدین در مراکش و به هنگام ورود به کازابلانکا و به درخواست مقامات آمریکایی بازداشت شد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: