انتقاد روسیه از خروج آمریکا از سازمان جهانی بهداشت

کدخبر: 2357145

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اقدام یکجانبه دولت آمریکا در زمینه خروج از سازمان جهانی بهداشت را به زیان تلاش‌های بین‌المللی برای مبارزه با ویروس کرونا دانست.

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل از اقدام یکجانبه دولت آمریکا در زمینه خروج از سازمان جهانی بهداشت انتقاد کرد.

«الکساندر اولیموف» طی پیامی در حساب شخصی خود در توئیتر با اشاره به اعلام رسمی خروج دولت آمریکا از سازمان جهانی بهداشت، این اقدام واشنگتن را در بحبوحه شیوع مرگبار ویروس کرونا به زیان تلاش‌های جهانی برای مقابله با این بحران و اطمینان از سلامت همگانی دانست.

کاخ سفید بامداد چهارشنبه به طور رسمی از خروج آمریکا از سازمان بهداشت جهانی خبر داد. یک مقام ارشد دولت آمریکا اعلام کرد واشنگتن روز سه‌شنبه روابط خود را با این نهاد جهانی در بحبوحه شیوع ویروس کرونا قطع کرده است. این مقام آمریکایی گفت تصمیم واشنگتن به اطلاع دبیرکل سازمان ملل رسیده است.

سناتور باب منندز از اعضای ارشد دموکرات کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، در توئیتی گفت کاخ سفید تصمیم خود را به کنگره اعلام کرده است. دونالد ترامپ طی ماه‌های اخیر بار‌ها سازمان بهداشت جهانی را به خروج تهدید کرده بود. ترامپ این سازمان را به جانبداری از چین و همچنین واکنش ضعیف در برابر شیوع ویروس کرونا متهم کرده بود.

با این حال، کارشناسان بهداشت عمومی آمریکا هشدار‌هایی را در این رابطه مطرح کرده‌اند. آن‌ها گفته‌اند ممکن است این تصمیم به شیوع ویروس کرونا در جهان دامن بزند. بیش از ۳ میلیون نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

پیش‌تر رئیس جمهور آمریکا بودجه سازمان جهانی بهداشت را در ماه آوریل تعلیق کرده بود.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: