زاخارووا: آزادی بیان در آمریکا کاملاً نابود شده است

کدخبر: 2357099

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، افسانه الگو بودن در عرصه آزادی بیان و رسانه‌ها که آمریکایی‌ها سال‌ها حفظ کرده بودند، دیگر کاملاً از هم پاشیده و موج مخرب در ایالات متحده به سایر جهان نیز سرایت می‌کند.

"ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه معتقد است که آزادی بیان و رسانه‌ها به معنای واقعی کلمه دیگر در ایالات متحده وجود ندارد و افسانه‌ای که آمریکایی‌ها سالهاست از آن محافظت می کنند، کاملاً از بین رفته است.

زاخارووا این مطلب را روز سه‌ شنبه در جریان یک کنفرانس آنلاین با موضوعیت "جهان از نگاه رسانه‌ها در سال 2020" عنوان کرد. وی در بخشی از سخنان خود گفت: «یکی دیگر از گرایشات غم انگیز یا حتی واقعیت برجسته - فروپاشی افسانه آزادی عمل رسانه‌ها و به طور کلی هرگونه ضوابط و مقررات نظارتی است که در ایالات متحده سالهاست درباره آزادی بیان، رسانه‌ها و غیره ادعا شده است. ما شاهد فروپاشی این افسانه هستیم که سال‌ها به عنوان یک الگوی به همه جهان ارائه شد. ولی اکنون مشخص شده که این الگو نه تنها کار نمی کند، بلکه کاملا از هم پاشیده است.»

این دیپلمات با اشاره به اینکه اکنون آمریکایی‌ها فقط باید در فکر کشف مجدد مفاهیم آزادی رسانه‌ها و حمایت از حقوق روزنامه نگاران باشند، افزود: «امروز همه چیز در آنجا (ایالات متحده) به هم خورده و حتی این درک وجود ندارد که آزادی بیان چیست. در حال حاضر در آمریکا در حال بازنویسی اصطلاحات و تحریف معنای کلمات به معنای واقعی آنها هستند، در آنجا عباراتی ممنوع ده که همین چند وقت پیش بطور گسترده از آن استفاده میشد و هیچ تردیدی درباره آنها وجود نداشت.»

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با یادآوری اینکه "ما شاهد ممنوعیت فیلم‌ها، کتاب‌ها و تخریب بناهای تاریخی هستیم که تا دیروز نماد ایالات متحده بود"، گفت: «آمریکا تأثیر شگرفی در رسانه‌های جهانی دارد، بنابر این چنین روند منفی در همه جای جهان احساس خواهد شد. این موج مخرب، به تازگی بوجود نیامده، ولی در هر صورت هنوز جهان باید آن را تجربه کند.»

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: